Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 27 Apr 2020 16:21:46 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea6dc59$0$525$65785112@news.neostrada.pl

Nie, nie ruszał nic w plikach.
Kopiowałem same partycje, bez bootsectora,

IMO bootsector jest integralną częścia partycji.

MasterBootsectora -- nie załapałem od razu, bo od dawna nikt
nie używa takiego określenia na MBR, który nazwę swą czerpie
z 'Master Boot Record.' choć w rzeczy samej MBR jest właśnie
sektorem a BS nie jest sektorem -- BS zajmuje sporo sektorów
w partycji...

IDE ;) sprawdzić adapter płytami bootującymi...
Bootujący KingSajz ze słownikiem JP PWN.
Kiedyś oszczędzałem miejsce tak, że do filmów dogrywałem to i owo...

Bootujące filmy dawały zazwyczaj MemTest, ale mogły dawać cokolwiek.

Po latach pojawiła się możliwość bootowania z USB,
więc bootujące CD i DVD stały się mniej przydatne.

-=-

Najpierw wypróbuję płyty na F-S, później sprawdzę na Acerze...
Marnie widzę bootowanie Acera z adaptera, bo BIOS widzi ów
adapter z HDD jako None. ;)

Ale można zacząć start z normalnego HDD lub SSD i przejść stamtąd
na adaptowany dysk... Lub przestawić HDD miejscami -- trochę roboty
w razie czego... O tyle to rozsądniejsze, że ta część startu pochłania
masę czasu i rozsądek nakazuje ustawienie w BIOSie SSD jako początku...
Po wystartowaniu można już resztę prowadzić całkowicie z adaptowanego HDD.

Na Acerze zamierzam stawiać tylko po 4 partycje podstawowe z BCD na każdym
dysku, z czego po 2 systemowe. Chyba, że zdecyduję się na WXP. Wówczas będą
2 z W10 i 1 z WXP... Jeszcze nie mam jasności co do tego.

Teraz na SSD mam 2 z W10 i 2 normalne, ale BCD jest na każdej.
Na zwykłym HDD mam GPT i masę partycji, w tym 3 z W10.
Jedną z nich skasowałem, bo była mi niepotrzebna, później
odkasowałem, by sprawdzić moce ;) Paragonu w tych okolicznościach,
ale Paragon źle odkasował, więc partycję podreperowałem ręcznie tak, że
teraz mogę startować z 3 W10 lezących na HDD i z 2 W10 lezących na SSD.

Chyba jedną z nich dobrze wyczyszczę i rozmnożę na wszystkie dyski...

Muszę pomyśleć, jak rozłożyć pliki -- mam 3 systemowe na 1 TB, teraz
będę miał 4 systemowe też na 1 TB, więc coś muszę wywalić poza Acera.

Jeśli Acer ma wstawać z SSHD -- masę plików innych muszę wrzucić na
SSD (już tam są od dawna) i na adapter, by rozłożyć obciążenie dysków.

-=-

Przebootowuję, by sprawdzić płyty...

--