Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 25 Apr 2020 17:34:51 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 17:04:13 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <5ea45184$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
 od "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>  :

>"Olaf Frikiov Skiorvensen" u8a8aftb9u3ff5um8rcj037skqdoggoe5o@4ax.com

>Dlaczego nie można podpiąć dysków bezpośrednio do laptopa,
>jak ja podpinam, ale trzeba via jakąś stację dokującą?

Stacja dokująca umożliwia wykorzystanie wszystkich możliwości płyty laptopa, bo
często na
obudowę nie wyprowadza się wszelkich możliwych interfejsów, dla przykładu, taki
Dell
E4300 ma wyprowadzone dwa porty USB2, z czego jeden jest Esatap(można w niego
wpiąć
esatap i USB) oraz ExpressCard34.
Większa stacja(wpinana w specjalne złącze pod laptopem) ma kilka portów USB,
kombinowany
port USB/esatap, dodatkowe wyjścia do monitorów, RS232, wejście na mysz i kb
PS2,
Centronics, mogą być porty DisplayPort, dzięki temu sam laptop jest mały i
lekki, ale po
wpięciu do stacji niemal zastępuje desktopa.
Czyli mogę podpiąć dwa dyski SATA i nie muszę kombinować z podpinaniem ich po
syfiastym
USB pozbawiając się funkcji TRIM(licząć ExpressCard to nawet trzy dyski).