Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Stacja dokująca 2xHDD
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 27 Apr 2020 12:38:27 +0200

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 388dafpn2cttf1jkusetln4542db75qn38@4ax.com

Moim ulubionym programem, którym klonowałem dyski, był
Gparted. Robił wszystko co zleciłem i ani grama więcej,

Zapewne korygował sygnatury i wpisy w rejestrze.

po klonowaniu trzeba było tylko bootloadery
odwymiętosić(co nie było specjalnie trudne,

Gdy Paragon czy MiniToll poprawi bootloadery,
to muszę długo ,,psuć'', by było OK. ;)

nawet dla kilku systemów na jednym dysku łącznie z XP).

Co wówczas, gdy masz 10 systemów? Ja mam tyle na dysku atomowego netbooka.
(mam albo miałem -- może jeden skasowałem, jako że pojawił się w wyniku
pomyłki ob_rachunkowej -- nigdy nie byłem mocny w rachunkach)

Na Acerze chcę mieć 6 64W10 -- po dwa na każdym dysku, pomijając RAMdysk.
Chętnie miałbym tam także 32WXP, ale tak po prostu nie mogę wgrać, więc
musiałbym instalować od nowa, co jest tak sobie fajne...

Na F-S mam 6 -- 3 64W10 i 3 32WXP, ale na Seagacie wyjętym z F-S mam także
32W10.
(nie pamiętam, ile w sumie tam mam)
Na WDC wyjętym z F-S też mam 32W10, ale różnych WXP mam tam co najmniej 6.

Seagate i WDC stygną -- gdy uznam, że używka HTS jest stabilna, uwolnię
zapisy ;) z WDC i Seagate -- na razie te dyski robią ;) za bakapy, czyli
uspakajają sumienie. ;)

- TSH ma na liczniki ponad 20 kh i został kupiony jako używany
- Seagate dosypuje (niezbyt szybko) badsectrory
- WDC był używany sporadycznie, ale ma tylko 250 GB i 5400 rpm

Jeszcze ojcu mam dać W10 -- ojciec ma blaszak z WXP i 1 GiB DDR2.

Chcę mu wstawić 8 GiB i postawić 64W10 -- najlepiej po prostu wkopiować.
(zamierzam wyjąć HDD MBR z Acera, podczepić pod blaszaka via SATA i ściągnąć
W10)
Raczej także tam postawię kilka W10 (więc zlecę na noc ściągnięcie trzykrotne
tego samego) i zostawię WXP (rozmnożę -- by mieć 2 WXP) na wszelki wypadek.
Ten WXP był legalnie kupiony przed laty.

Blaszak ma 300 GB -- 210 GB zajmą same partycje systemowe.

P: WXP z BCD
P: W10 z BCD
P: WXP z boot.ini <-- z tej wystartuję tylko WXP
L: W10 z BCD
L: WXP z boot.ini
L: W10 z BCD

WXP zajmuje 10 GB a 64W10 zajmuje 60 GB -- razem 210 GB
(jeśli dobrze liczę w pamięci)

[ponawijałem, ponawijałem -- teraz znienacka zaatakuję!}

Czy GParted jest pod Win? (niby jest)
Jak na Gnoma przystało -- chyba wywodzi się z Linuksa.
Ale jeśli pod Win dobrze pracuje, może z niego skorzystam...

Paragony i MiniToole są coraz mniej za darmo. ;)
Paragon to świetny program, ale w bezpłatnej wersji niewiele można nim osiągnąć.

--