Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot
From: "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde>
Date: Sun, 26 Apr 2020 23:47:52 +0200
PiteR napisał(a) w wiadomości: ...
>in <news:5ea5b0b9$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>

>imho na obecna to chwilę to myśle, że masz wszystko dobrze
>zaptaszone. Legacy Boot Mode nie ma w tym laptopie.
>Problemem jest, że nie wykrywa napędu dvd po usb.
>
>Jeśli z tego napędu bootowałeś płytę na innych starych kompach
>to jest pewność, że napęd obsługuje to i tylko w tym laptopie jest
>problem.

Uruchamia się, specjalnie pożyczyłem. Razem z płytkami np. Hirens.

>Czy napęd w ogole drgnie podłaczony do tego laptopa?
>Może masz problem tylko z płytą dvd z ktorego chcesz zabootować.

  Coś się rusza, ale napęd nie ma swojego zasilacza więc może efekt
włączania. Po wyjściu z BIOS laptop jakby na chwilę się wyłącza
(gaśnie podświetlenie klawiatury) i po ok 2 sek. włącza się i
startuje ponownie.
  Po Uruchom ponownie z W10 nie ma efektu "wyłączenia". Można F12
zamiast F2 - wchodzi do One Time Boot ale opcje dwie jak poprzednio
bez USB. Po wyborze jednej z nich i tak zawsze startuje W10. Wtedy
też słychać płytkę w napędzie.
  Po załadowaniu W10 napęd normalnie działa, czyta, zapisuja.
  USB pena startowego nie mam, chwilowo nie zrobię.

> [...]
>
>Dośc duze wyzwanie zabootowac z napedu dvd btw.
>
>tu wątek <news:XnsAB48F20971283PanElektronik@localhost.net>
>
>Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt
>Subject: jak zabootować tablet z usb
>Date: Sat, 18 Jan 2020 23:47:35 GMT
>
>poczytaj co pisze heby
>
>"Jak został wykonany pendrive? Może uzyłeś narzędzia ktore nie wgrało
>prawidłowych plików UEFI?"
>
>"PS. Na zdjeciu nie ma uefi devices. Zazwyczaj tak jest jak instalka
>windowsa na USB jest pozbawiona waznych elementów niezbędnych do
>odpaleniua przez UEFI. Zrób pena media creatorem i zobacz ponownie."

Cztałem, to mnie martwi.
To jak można odpalić z CD/DVD dowolnym system/instalką/narzędziem?
Tam też powinny być spec-format dla UEFI czy w ogóle się nie da?

>imho powinieneś porzucić na razie bootowanie z napędu dvd a sprobować
>zrobić bootowalnego pena.
>
>będziesz zmniejszał partycję C i robił D i E? tak przy okazji zapytam

Szukał frajera, który ten złom odkupi. Jeżeli nie da się
zabootować z zewn. USB to dla mnie bezużyteczny.
DVD miewały fochy ale się dawało, był Legacy BIOS, czy boot mode.
W lutym odpaliłem Getac-a X500 z dyskietki na USB z jakimś DOS-em
16 bitowym bo chciałem sprawdzić czy COM-y trzymają standard. :)
Windows10 też działał.

Na serio - chcę sprawdzić boot z DVD, zrobić ew. kopię co jest,
dodać moze linuxa, mieć możliwość odpalania live. Skracanie
partycji i robienie miejsca gdy może nie da się nic dograć? Tu
też jakieś pułapki, podobno W10 sobie radzi?

Szukam potwierdzenia: da się z DVD na USB - nie da się na tym
konkretnie modelu? Może upgrde/downgrade BIOS?

Arek