Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 25 Apr 2019 05:10:56 GMT
On 2019-04-02, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:

> Interesujące z tą klapka, bo mam ten sam problem z dwoma czy trzema
> różnymi pionierami i tylko pionierami. A że są jeszcze jednolicie juchy
> czarne to trafić na szybko spinaczem nie jest łatwo.
>
> Zamówiłem S09XLB. Na cdrinfo.pl w danych technicznych S09XLT jest razem
> z S09XLB, więc wydaje się przypuszczenia co do ratail vs bulk są
> słuszne.

S09XLB przyszedł i okazało się, ze co bym nie zrobił to czyta z maks.
prędkością ca 8MB/s. Ale za to zapisuje z 0.1-0.2MB/s :)

W międzyczasie sprawdziłem ten BDR-206, który od paru lat mam i...
niczego już nie czyta, tak, że chyba poprzestanę na LG bo na te kilka
napedów, które mam, żaden takiego numeru mi nie wyciął.

A przy BDR-206 efect jest taki jak w niektórych padających dyskach
twardych - wydaje się, że nie może się rozkrecić. Po włożeniu płyty
mrugnie sobie czerwonym i niebieskim laserem i zaczyna rozkręcać płytę
po czym po dojściu do pewnej, nie za dużej prędkości siada i próbuje na
nowo. Ktos się z spotkał z czyms takim?

Wspomniałem o dyskach twardych bo zdarzyło mi się ze 2x uratowac z
takiego dysku dane w ten sposób, że jak się zaczynał rozkrecać to brałem
taki dysk do ręki i robiłem delikatny obrót ręka w płaszczyśnie talerzy
co powodowało, że dysk wchodził na wyższe obroty i dalej już szedł
normalnie. Takie rzeczy się zdarzały dla dysków długo nie uzywanych
(kilka lat) a ten napęd BD tez w sumie leżał nieuzywany chyba ze 2 lata.
Jakiś "zastany" opór, zaczyna sie rozkręcać i nagle siada bo prąd bierze
za duży - tak to przynajmniej objawowo wygląda.

--
Marcin