Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: nadir <none@hell.org>
Date: Mon, 1 Apr 2019 21:49:06 +0200

Wazeliną moge zabezpieczyć te paski, ale całej reszty juz nie. A skoro
zabezpieczam i tak całą resztę to dlaczego paski mam robić inaczej?

A to Ty zamierzasz cały napęd zakonserwować na 20-30 lat?
Szkoda zachodu, nawet jak paski i plastikowe części przeżyją, to się może okazać, że lut bezołowiowy narobi psikusów albo jakiś bzdurny kondensator, którego już nie dostaniesz. Może się też okazać, że i tak nie ma do czego napędu podłączyć bo za 30 lat standardem będzie przekaz podprogowy realizowany z sieci 4D. Musiałbyś wtedy całego współczesnego kompa w wazelinie zamrozić.

Płyty CD/DVD/BR, to przeżytek. Wolne, zajmują dużo miejsca, nawet pokatalogowane są upierdliwe w przeszukiwaniu. No chyba że ktoś ma hobby permanentnie testować płyty i przerzucać z nich dane na coraz to nowsze płyty, które są jednak z roku na rok gorszej jakości. Nawet M-DISK nie wiadomo czy za jakiś czas zadziała, a biorąc pod uwagę jego cenę, to średnio opłacalny interes.

Ja wszystko co miałem ważnego na płytach przerzuciłem na 3 dyski HDD, tej samej pojemności ale różnych firm i standardów(SATA/USB3.0), dyski mam odłączone i przechowuję w 3 różnych lokalizacjach. Co jakiś czas coś do nich dogrywam i podmieniam któryś z dysków na nowszy. Trwa to kilka godzin a nie dni i kosztuje dużo mniej niż ekwiwalent w jakichkolwiek płytach. Ale co kto woli.