Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 02 Apr 2019 10:25:03 GMT
On 2019-04-02, Roman Tyczka <noemail@because.no> wrote:

> A jakich płyt będziesz używał? Robiłeś pewnie research i masz rozeznanie,
> jaki koszt za GB wychodzi?

Ten napęd to zasadniczo do odczytu, a używam wspomniane M-Disc.
https://www.cdrinfo.pl/slownik/m-disc-582

Nie są one na pewno tanie, ca 150zł za 10szt po 25GB. To się może
wydawać bardzo drogo, ale z drugiej strony, tych naprawdę cennych dla
każdego (prywatnie) rzeczy, zdjęcia, filmy, to chyba rzadko kiedy będzie
więcej niż 250GB na rok. 150zł na rok MZ jest do przeżycia.

Swoją drogą, jak się poszuka to można na Ebayu trafić o jakieś 30%
taniej.

Nie wszystkie nagrywarki nagrywają M-Diski, ale odczytać się da na
każdej.

--
Marcin