Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Tue, 2 Apr 2019 18:35:19 +0200
On Tue, 02 Apr 2019 10:25:03 GMT, Marcin Debowski wrote:

> Ten napęd to zasadniczo do odczytu, a używam wspomniane M-Disc.
> https://www.cdrinfo.pl/slownik/m-disc-582
>
> Nie są one na pewno tanie, ca 150zł za 10szt po 25GB. To się może
> wydawać bardzo drogo, ale z drugiej strony, tych naprawdę cennych dla
> każdego (prywatnie) rzeczy, zdjęcia, filmy, to chyba rzadko kiedy będzie
> więcej niż 250GB na rok. 150zł na rok MZ jest do przeżycia.

No drogo jak diabli... nawet mimo, że to tylko 250GB/rok czyli 150 pln/rok
to pozostaje pytanie czy jednak rzeczywiście nie lepiej te dane trzymać na
dwóch dyskach HDD... taki dysk pożyje z dekadę bez problemu, a jak padnie
to drugi pozwoli stworzyć klon na kolejnym dysku. Dwa jednocześnie nie
padną. Ewetualnie dla świętego spokoju nawet 3 dyski.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka