Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 03 Apr 2019 01:41:04 GMT
On 2019-04-02, Roman Tyczka <noemail@because.no> wrote:

> No drogo jak diabli... nawet mimo, że to tylko 250GB/rok czyli 150 pln/rok
> to pozostaje pytanie czy jednak rzeczywiście nie lepiej te dane trzymać na
> dwóch dyskach HDD... taki dysk pożyje z dekadę bez problemu, a jak padnie
> to drugi pozwoli stworzyć klon na kolejnym dysku. Dwa jednocześnie nie
> padną. Ewetualnie dla świętego spokoju nawet 3 dyski.

Mam ten problem, że dla mnie, może i subiektywnie, ale chyba jednak nie
do końca, dyski są duzo bardziej wrażliwe. Jakbym chciał takie dane
trzymac wyłącznie na dyskach, to raz, trzebaby je zabezpieczyc,
rozmiescić jakoś w wielu miejscach i jeszcze pamietac aby co te parę lat
sprawdzać. To sie może wydawac trywialne, ale planowanie okresowych
przegladów co te n-lat to w praktyce chyba jest dość trudne. W przypadku
nosników optycznych, nagrywam, odpowiednio przechowuje i zapominam o
sprawie. I nikt mi tego nie uszkodzi zrzucając na podłoge czy nie
ukradnie przy włamaniu.

--
Marcin