Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [ot] polesingowiec do grania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [ot] polesingowiec do grania
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 6 Sep 2018 23:11:20 +0200
On 9/6/2018 9:56 PM, knrdz wrote:
Jak się chce komuś przyłożyć, to kij się znajdzie. Trudno oczekiwać po 4-centymetrowym touchpadzie precyzji używania myszki z lowsense na półmetrowym padzie. Dlatego pisałem o emulacji trackballa, z dodatkową bezwładnością pomagającą przy dużych ruchach, co do precyzyjnego celowania (np. przy naciśniętym LT) można wyłączyć, zmniejszyć czułość i np. dołożyć precyzyjne celowanie żyroskopem. I da się nawet w strzelanki grać.

To tylko taki workaround na popsute narzędzie. Tak da się. Da się też spać na betonie, ale po co?

Miotanie się od ściany do ściany, co chwile jakieś nowe pomysły które
znikają w nastepnej generacji i tak od wieków.
To samo można pisać o pecetowych wynalazkach, iluś tam próbach wprowadzenia 3D albo VR, wcześniej przestrzennego dźwięku, Aureal3D i EAX, dopóki w Viście Microsoft nie stwierdził że to jednak zbytek.

No ale to pady, po 20 latach powinniśmy dość do czegoś lepszego niż te z NES. A tutaj częśc wspólna tego szaleństwa to w zasadzie te same co z NES + analogi. Troche bida skoro po drodze było tyle innowacji.

Wszystkie gry Assassin's Creed i Wiedźminy (tu poza pierwszym), i podobne, Tomb Raidery, Darksidersy, Dark Soulsy, GTA 4 i 5, itp. przeszedłem na padach

Ale ja też przeszedłem na padzie jednego assasyna. Tylko że nie rozumiem po co. Grałem poniewaz wszyscy w okolicy mówili że pady sa zarąbiste. No to się zmusiłem. Po ukończeniu gry już wiem dlaczego mi polecali pada. Bo nigdy nie używali nic innego, więc pady sa najlepsze. Ot, pokolenie konsolowców.

2, Skyrim, Dishonored, Fallout 4). Ponieważ nie gram w multi to nic nie tracę na mniejszej precyzji.

Tracisz. Stoje w jakimś Skyrim przed stołem i od nastu sekund staram się trafić kursorem w przedmiot jakiego potrzebuje do inventory. Nie, nie da się nawet w singleplayerze. Moje dzieciaki grają na padach w minecrafta. Osiągnely pewien poziom mistrzostwa, ale nawet kiedy sa mistrzami widać *bezustanne* korygowanie pozycji. Na myszce jest to daleko mniej widoczne.

Chyba nie należysz do tych nawiedzonych obrońców pecetów którzy nawet w takiej sytuacji gotowi są twierdzić że to nic takiego, i że całkiem fajnie się przyśpiesza i hamuje stosując ręczną modulację częstotliwości naciskania klawiszy gazu czy hamulca?

Do tego akurat są kierownice :D

Prawda jest taka że miałem przez pewien czas w rękach same pedały analogowe, nie pamiętam już jakiej firmy. Zrobione wlasnie do rozwiązania takich problemów o jakich mówisz. I pewnie by rozwiązały, tylko pustaki piszący gry nie wpadli na to ze można miec dwa źródla sygnału sterowania. Więc mało co z tym działało. Troche szkoda.

to prędzej "uninstall" niż miałbym się męczyć z myszą. Zawsze mogę zagrać w coś innego.

Ale nic innego nie ma :D