W dniu 06.09.2018 o 11:15, Chris pisze:
Dodajmy do tego gry samochodowe gdzie na padzie masz analogi i w
zależności od siły nacisku masz większe lub mniejsze przyspieszenie, na
klawiaturze działa to 0 / 1 albo jedzie albo nie jedzie.
Zupełnie mi wyleciało z głowy, bo z samochodami w grach to mam tylko
styczność w GTA i klonach. Nie tylko przyśpieszanie i hamowanie
przecież, sterowanie kierunkiem jazdy też jest analogowe, w grach na
pecetach analogowe kierowanie myszą bywa dostępne, ale chyba tylko w
niektórych symulatorach.
Kolejny doskonały przykład kastrowania pecetowych wersji gier
multiplatformowych z podstawowej funkcjonalności to GTA San Andreas
(pewnie wcześniejsze części trylogii 3D też, ale nie sprawdzałem). Brak
sterowania padem, a gdy go dodali niedawno w steamowej wersji (kastrując
jednocześnie soundtrack) to gaz i hamulec nie są analogowe, tylko
zerojedynkowe, jak na klawiaturze. Wersja z PS2 miała analogowe.
|