Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Fri, 19 Jan 2018 17:16:17 +0100
Dnia Fri, 19 Jan 2018 16:40:55 +0100, knrdz napisał(a):

> Chyba niezbyt dokładnie obejrzałeś, skoro upierasz się przy swojej
> błędnej opinii, wystarczyło zajrzeć do dokumentacji, czyli "Installation
> & Calibration Page": https://www.techpowerup.com/realtemp/docs

Oprócz czytania przydaje się myślenie. Nie istnieją czujniki temperatury
mierzące różnicę między temperaturą elementu czujnikowego (którego jakiś
parametr zależy od temperatury) a umowną wielkością zwaną Tjmax. Zatem
każdy procesor musiałby mieć element pamięciowy z zakodowaną wielkością
Tjmax oraz układ elektroniczny odejmujący ową zakodowaną wielkość od
wielkości wyczuwanej przez czujnik, by dopiero różnicę wystawić na jakiś
pin. Wątpię by tak było (bo była by to doprawdy zbyteczna inżyniersko
komplikacja) i przekonał by mnie dopiero schemat pomiaru temperatury w
tych prockach. Masz taki? To, co napisano w przytaczanych przez ciebie
urywkach można zrozumieć różnie (co to jest MSR? i nie podawaj
tłumaczenia bo znam:) Może też być że procesor wystawia zakodowaną
wielkość na jeden pin a wielkość zmierzoną przez czujnik na inny pin.
Odejmowania dokonuje wtedy zewnętrzny względem procesora program, choćby
ten RealTemp.
--
Jacek
I hate haters.