Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?
From: knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy>
Date: Tue, 16 Jan 2018 13:37:03 +0100

1. Nic w zasiłce nie jst spuchnięte, sprawdzałem.

A na płycie?

2. Jakbyś uważnie czytał to byś doczytał że po wymianie procka, przy tym
samym obciążeniu, komp działa już 25-tą godzinę.

3,16GHz i 6MB L2 to ciut nie "to samo obciążenie" co 1,86GHz i 2MB L2. Tak, wiem że inny proces, i oba niby 65W TDP, ale chyba nie wierzysz w to, że najwolniejszy Conroe - E6300 ciągnie tyle samo prądu co wykonany w tym samym procesie, a 40% wyżej taktowany E6700, z dwukrotnie większym cache, tylko dlatego że też ma "TDP 65W". NB też pewnie inaczej się grzeje gdy chodzi na 1066MHz a nie 1333 jak przy E8xxx.

Rozumiem błąd rzędu 2 czy 3 st, ale 12?? Czy waszym zdaniem czujnik
temp. w procku może mieć takie rozrzuty?

Procesor nie raportuje temperatury, tylko różnicę miedzy temperaturą a Tjmax. Sporo softu i pewnie BIOSów ma źle poustawiany ten parametr dla niektórych procesorów, może stąd takie różnice. Pod obciążeniem ten E8500 na pewno bardziej się grzał (przy tym samym chłodzeniu oczywiście).