Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 20 Jan 2018 14:22:25 +0100
Dnia Fri, 19 Jan 2018 16:40:55 +0100, knrdz napisał(a):

> Ale po co czytać, skoro się wie lepiej.

No dobra, poczytałem:
https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/embedded/testing-and-validation/cpu-monitoring-dts-peci-paper.html
Wygląda na to że macie rację, ty i Tyczka co do sposobu pomiaru
temperatury rdzeni intela. IMO trudno o głupszy pomysł by robić
termometr zgadzający się z rzeczywistością tylko w jednym punkcie, tylko
z grubsza i na dodatek odwrotnie proporcjonalny. No ale kij im w oko,
ich cyrk to ich małpy.
Tylko że to nie tłumaczy tego co zauważyłem - mianowicie że dwa procki o
identycznej termicznie konstrukcji i jednakowym TDP mają temperaturę tak
znacznie się różniącą w danych warunkach oraz że ta różnica rośnie w
miarę wzrostu temperatury rdzeni (a zgodnie z metodyką pomiaru powinna
maleć).
Nie można zrzucać winy ani na program którym mierzę te temperatury bo to
linuksowa implementacja RealTemp ani na ewentualne przyjęcie do
przelicznia złej wartości temperatury granicznej, bo mi nie chodzi o
bezwzględne wartości temp. tylko o różnice.

--
Jacek
I hate haters.