Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Tue, 16 Jan 2018 17:27:58 +0100
Dnia Tue, 16 Jan 2018 17:05:21 +0100, knrdz napisał(a):

> Jeszcze raz: wydane w tym samem "rzucie" procesory E6700 (2,66GHz, 4MB
> L2) i E6300 (1,87GHz, 2MB L2) oba mają TDP 65W. Naprawdę uważasz że oba
> grzeją się tak samo i tyle samo ciągną prądu?
Tak uważam, zgodnie z definicją: "TDP (ang. Thermal Design Power) to
maksymalna ilość wydzielanego ciepła w ciągu sekundy, którą trzeba
odebrać z procesora (jednostki centralnej) komputera"

> Rosną, bo oprogramowanie to przelicza.
Skoro przelicza to nie wskazuje różnicy tylko co innego. A co do
pomiarów to mam linuksa na pokładzie i windziane programy mnie nie
cieszą :)

> Nie napisałeś jeszcze jaki to zasilacz, nawet jeśli kondensatory jeszcze
> nie spuchły, po prawie dekadzie mogą mieć znacznie obniżone parametry.
Zgodnie z zasadą że martwe rzeczy bywają złośliwe, po prawie 30
przepracowanych w stresie godzinach ten komp z E6300 też zaczął się
wyłączać :) No więc nie było wyjścia, zmieniłem zasilacz :) Ze dwie doby
ciągłej pracy kompa na 100% obciążenia powinno wystarczyć. Wtedy się
odezwę, no chyba że to nie zasilacz tylko płyta i odezwę się wcześniej
:)

--
Jacek
I hate haters.