Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?
From: knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy>
Date: Tue, 16 Jan 2018 17:58:31 +0100

Tak uważam, zgodnie z definicją: "TDP (ang. Thermal Design Power) to
maksymalna ilość wydzielanego ciepła w ciągu sekundy, którą trzeba
odebrać z procesora (jednostki centralnej) komputera"

No to źle uważasz bo i definicja jest z d.py, albo co najmniej nieprecyzyjna. Nie ma takiej możliwości żeby 2 takie same procesory (E6300 i E6700, oba to 65nm Conroe B2) różniące się taktowaniem o ponad 40% zużywały tyle samo prądu.

Rosną, bo oprogramowanie to przelicza.
Skoro przelicza to nie wskazuje różnicy tylko co innego. A co do
pomiarów to mam linuksa na pokładzie i windziane programy mnie nie
cieszą :)

Wskazuje różnicę. Procesor raportuje o ile temperatura jest niższa od Tjmax (Real Temp nazywa ten parametr "Distance to TJMax"), czyli wraz ze wzrostem temperatury wskazanie jest coraz niższe. Oprogramowanie oblicza różnicę Tjmax i tego wskazania, wynikiem jest temperatura rdzenia. Poprawna wyłącznie pod warunkiem, że program ma w swojej bazie poprawny Tjmax dla danego procesora. Jak pisałem wcześniej, porównaj wskazanie aktualnie używanego programu z Real Temp. Popularny kiedyś Core Temp przy Wolfdale'ach wskazywał temperaturę nieprawidłowo.

Nie napisałeś jeszcze jaki to zasilacz, nawet jeśli kondensatory jeszcze
nie spuchły, po prawie dekadzie mogą mieć znacznie obniżone parametry.
Zgodnie z zasadą że martwe rzeczy bywają złośliwe, po prawie 30
przepracowanych w stresie godzinach ten komp z E6300 też zaczął się
wyłączać :) No więc nie było wyjścia, zmieniłem zasilacz :) Ze dwie doby
ciągłej pracy kompa na 100% obciążenia powinno wystarczyć. Wtedy się
odezwę, no chyba że to nie zasilacz tylko płyta i odezwę się wcześniej
:)

...a nie mówiłem? Tylko wymień na jakiś prawdziwy zasilacz ATX12V 2.x, a nie najtańszy szrot, bo może wcale nie pomóc. Minimum to pewnie jakieś "leżakowane" Fortrony HHN itp.