Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: marrgol <marrgol@address.invalid>
Date: Fri, 26 May 2017 16:49:21 +0200
On 2017-05-26 at 01:52, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
  - po co 4 partycje na nośniku, skoro DOS tego nie trawi?

Po to, żeby można było instalować na nich inne systemy operacyjne
-- dlatego w ogóle wymyślono tablicę partycji i MBR.  Bo, wyobraź
sobie, można było tak robić nawet w czasach kiedy DOS potrafił
„widzieć” tylko swoją partycję.

Lepsi ode mnie wyjaśnili mi, że ani MBR, ani FAT mie biorą swego początku w
DOSie.

No, jeśli nawet tacy, co tak twierdzili byli lepsi od ciebie,
to to wiele wyjaśnia…

Podobnie z FAT -- M$ tego nie wymyślił.

I znów jesteś w błędzie.  Zgadnij, co zrobił i dla kogo pracował
niejaki Marc McDonald.

Toczono spory sądowe o FAT itp. -- ZTCW niezbyt owocne.

Tak?  To poproszę o szczegóły.  Najlepiej jakiś link do artykułu
na ten temat.

W innym poście wyjaśniłem, że PeCet bierze się od IBM PC itd.

Ale wiesz od czego PC jest skrótem?  I dlaczego ta nazwa
funkcjonuje do dziś?  W końcu sam jej używasz?

a DOS i Win to jedyne systemy natywne tego tworu.

Najpierw zdefiniuj swoje rozumienie „natywnego”, bo primo:
wciąż mylisz terminy/pojęcia, secundo: nawet na oryginalnym
IBM PC można było używać oprócz DOS-a dwóch innych OS-ów:
UCSD p-System i CP/M-86.

Na jednej partycji dwa różne FS?

Zaskoczony?  Da się nawet więcej niż dwa.  Są systemy operacyjne
na PeCeta, które, używając twojego sformułowania, "sobie z tym radzą".

OK -- sam przecież tego używam, ale na CD. ;)

A co ma CD do partycji i filesystemów na twardym dysku??

--
mrg