Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Wed, 22 Feb 2017 14:21:23 +0000 (UTC)
Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 21 lut 2017 w
news:o8g1ip$bht$2@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

> Czyli 3? W Acerze UEFI niewiele różni się od BIOSu -- wizualnie.
> Wszystko jest jak w BIOSie, ale można wybrać pomiędzy -- UEFI
> i Legacy.

Czyli 3.

> Czy GParted długo przerabiał GPT na MBR i spowrotem?
> Czy tak zwaną chwilę? Przesuwał (długotrwale) partycje,
> czy tylko podmienił w zerowym sektorze kilka bajtów?
>
> Czy po zamianie na MBR:
>
>  - były partycje podstawowe i Extended,
>  - czy były tylko podstawowe,
>  - czy było jeszcze jakoś inaczej,
>  - czy nie zaglądałeś
>  - bądź nie pamiętasz?

Albo samo wyskakiwało, albo należało jakimś poleceniem (jedna literka)
zapisać nową tablicę partycji MBR. Wyskakiwała lista aktualnych
partycji, gdzie można wybrać która partycja będzie jaka - podst. czy
rozsz. Nie pamiętam, czy z tego poziomu można usuwać partycje(raczej
tak), czy robiłem to z wersji z GUI wcześniej.
Sama konwersja nie trwa nic, jeśli dobrze pamiętam - enter i gotowe po
restarcie.