Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: Trybun <cheilimx@jachu.ru>
Date: Thu, 16 Feb 2017 12:39:04 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" o826rn$tv2$1@node1.news.atman.pl

Jak ta tabliczka wygląda?

Nigdzie na moim zakupie nie widzę potwierdzenia zakupu
licencji poza tym, że papierowa instrukcja obsługi
zawiera informację o zainstalowanym W10...

Przed chwilą rozmawiałem via fon ze sklepem -- brak naklejek na laptopach.

http://www.mediaexpert.pl/laptopy/laptop-acer-aspire-e5-575g-54zl-nx-gdwep-010-,id-744417
 tu jest za 2599,99 pln, ale ja zapłaciłem 2199,00 pln
 dokładnie ten model, te numerki są na obudowie

I na Acerach, i na HP, i na Dellach...

Dostałem informację w sklepie, że:

- w trakcie instalowania można wybrać pomiędzy UEFI/GPT
  a MBR... (ja kupiłem z zainstalowanym systemem)

- matryce tej rozdzielczości innych laptopów też
  są słabe -- czarny jest szary...

- matryce lepszej rozdzielczości są lepsze pod tym względem

-=-

Postępy... ;)

 - VBox pracuje z WXP na pokładzie i NVidią, i z Intelem
   (jeśli wierzyć na słowo, bo zweryfikować nie umiem)
   tego, której grafiki używa; z Intelem są problemy
   RAMowe, więc być może naprawdę używa i NVidii, i Intela)

    - OE jeszcze nie odpaliłem, bo wpierw trzeba
      coś przestawić w rejestrze -- nawet nie
      pamiętam co, ale IMO z ,,tożsamościami''...

    - szybkość emulowanego dysku to około 20 MB/s
      (bezpośrednio -- od 95 MB/s na początku
      do 60 MB/s na końcu dysku,
      pomijając piki -- 110 MB/s i 1 MB/s;
      do połowy dysku jest stała szybkość -- 95 MB/s;
      średnia/average 79 MB/s)

    - dysk gospodarza jest widoczny
      (już zapomniałem, jak to kiedyś montowałem, ale są podpowiedzi)
      ale HDTune nie mierzy jego szybkości

    - FF zainstalowałem, nawet film na Jutubie oglądałem...

    - jest zajęty cały ekran (w trybie pełnoekranowym)

    - Synaptics nie pracuje także tutaj

    - dźwięk pracuje

    - sieć też

 - można uruchomić ,,filtr światła niebieskiego'' (różnej gęstości)

 - jest zimny i cichy

No fakt, nie ma na tym zdjęciu żadnej tabliczki. Czy to jakaś lewizna czy producenci teraz nie dają takich tabliczek - nie wiem. Mój laptop ma coś około 3 lat, a wtedy gdy kupowałem to wszystkie miały takie tabliczki.. Tera era Win 10 mogła zmienić stare zwyczaje i tabliczek już nie dają.

Jedyne co Ci mogę poradzić - w celu usprawnienia pracy warto kupić dodatkowy dysk SSD, jeżeli ten laptop ma wolny slot do zainstalowania takiego dysku to nie zastanawiaj się ani chwili. Mój laptop leżał baarrrdzo mało używany, ze względu na długie uruchamianie i ogólnej pracy jak mucha w smole, teraz gdy dołożyłem nowy dysk SDD kolejki do kompa stacjonarnego znikły, laptop wrócił w wielkim stylu do łask.