Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Thu, 16 Feb 2017 20:25:06 +0000 (UTC)
Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 15 lut 2017 w news:o826rn$tv2$2
@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

> "pueblo" o822r3$ko0$1@mx1.internetia.pl

> Zacząłeś od instalacji systemu z MBR czy od GPTowych partycji?
>
> Było jakoś tak:
>
>  - czysto
>  - MBR
>  - GPT
>  - MBR
>
> czy inaczej:
>
>  - czysto
>  - GPT
>  - MBR
>  - GPT
>  - MBR

ZTCP najpierw zainstalowałem W10 w GPT, a potem W7 już po zmianie na
MBR, bo okazało się, że na pieprzonym laptopie ACera nie da rady
zainstalować W7 z UEFI. Musiałem zmienić tryb UEFI i schemat
partycjonowania na MBR. W przypadku GPT są tworzone jakieś 2, czy 3
partycje na początku dysku, co potem w trakcie zmiany na MBR stwarza
małe problemy, bo dodatkowo trzeba którąś z nich przekształcić w
extended, bo jak wiadomo MBR nie trawi >4 podstawowe. Nawet mi się
wydaje, że po przejściu na MBR mogłem bootować i W7 i W10 po dodaniu go
do rozruchu przy użyciu Easy Bootcd. Ale w drugą stronę już nie - W7
nie startował z GPT. W każdym razie robiłem takie zamiany kilka razy,
bo testowałem laptopa pod kątem systemu docelowego i żadne dane nie
znikały.