Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 23 Feb 2017 01:30:01 +0100

Dziś są moje urodziny -- żyję pół wieku.
[chwat'it?]

http://www.sadistic.pl/60-lat-komunizmu-vt173220.htm

  Moskwa, rok 1967. Do wielkiego, czerwonego plakatu z napisem:
      ,,Już 60 lat komunizmu w Związku Radzieckim''
  podchodzi student i wyciągniętym z kieszeni kawałkiem węgla
  drzewnego dopisuje:
      ,,I chwat'it'!'' (,,I wystarczy'').

  Dosłownie po kilku sekundach dopada go dwóch dziwnych panów
  i bez ceregieli pakują go do czarnej wołgi. Nazajutrz zaczyna
  się rozprawa sądowa. Sędzia pyta:

    - Tawariszcz studient, skażitie nam, skolko wam liet?
  Student odpowiada:
    - Dwadcat' czetyrie.
  Sędzia kiwa głową i stwierdza:
    - Nu, i chwat'it.

To byłem ja? -- w poprzednim wcieleniu?...
Jedni uważają, że ludzkie życie zaczyna się od poczęcia,
inni -- że od urodzin, a wg mnie zaczyna się na długo
przed poczęciem...

23 lutego 1967 roku -- też był czwartek...

Minęło 18263 dni mego życia?...
Średnia roku -- 365,26 dni...
1+8+2+6+3=20 2+0=2

suma dwóch początkowych == sumie dwóch końcowych

1+8=6+3=9
1+8+6+3=18 1+8=9
18*2=36

-=-

"pueblo" o8k6p3$gde$1@mx1.internetia.pl...

Czy po zamianie na MBR:

 - były partycje podstawowe i Extended,
 - czy były tylko podstawowe,
 - czy było jeszcze jakoś inaczej,
 - czy nie zaglądałeś
 - bądź nie pamiętasz?

Albo samo wyskakiwało, albo należało jakimś poleceniem (jedna literka)
zapisać nową tablicę partycji MBR. Wyskakiwała lista aktualnych
partycji, gdzie można wybrać która partycja będzie jaka - podst. czy
rozsz. Nie pamiętam, czy z tego poziomu można usuwać partycje(raczej
tak), czy robiłem to z wersji z GUI wcześniej.

GUI jest:

- tylko na chodzącego Linuksa
- także na chodzace Win
- czy tylko jako program na bootującą flaszkę?

Inny UI niż GUI jest tekstowy?

Sama konwersja nie trwa nic, jeśli dobrze pamiętam - enter i gotowe po
restarcie.

0. Jeśli nie trwa nic -- po prostu GP merda w zapisie zerowego sektora.

  to pocieszające -- być może będę to robił edytorem dysku typu WinHex,
  o ile [złamię go lub] znajdę chodzący pod Win10...

1. Zamiana na MBR zawierający partycję Extended też nie trwa długo?
  IMO to trochę dziwne.

-=-

Dzięki za informacje.

--