Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] UEFI
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: Mon, 20 Feb 2017 14:48:47 +0000 (UTC)
Witaj Eneuel Leszek Ciszewski, 17 lut 2017 w
news:o85j4p$894$1@node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

> "pueblo" o851r2$pmm$1@mx1.internetia.pl

> Czyli na MBR -- instalacja W7 od zera?

Tak, obok w10.

> Gdzie był ów easy? Na W10 czy na W7?
> Mniemam, że na W7.

Na w7

> Czyli jakie?
>
>  - Zmieniałeś tylko Legacy/UEFI w BIOSie?
>    czy
>  - Merdałeś tylko w partycjach na dysku?
>    czy
>  - Merdałeś i w BIOSie, i zarazem w partycjach na dysku?

1 i 2. Poza tem, laptop nie ma BIOSU, AFAIK UEFI zastępuje BIOS.

> Jak pojmuję:
>
>  - miałeś W10 na GPT
>  - zamieniłeś GPT na MBR
>  - zainstalowałeś W7 na partycjach typu MBR
>  - za pomocą easyBCD doszedłeś do tego, że mając MBR, mogłeś
>  startować i W7, i W10 spod W7 - po zamianie partycji na GPT nie
>  mogłeś startować W7, ale mogłeś nadal startować W10
>
> Dobrze pojmuję czy źle?

Dobrze, plus zabawa z ograniczeniem ilosci partycji pods. dla MBR, ZTCP
usuwałem jedną partycji GPT (chyba MSR), żeby nie robić za dużo
rozszerzonych przy przejśćiu na MBR

> Jeśli dobrze -- nie próbowałeś zainstalować plików BCD na W10 tak,
> by spod niego startować W7?

Nie było takeij potrzeby.

Inna sprawa że W7 64bit powinien działać z UEFI. W moim przypadku
podejrzewam niedopracowane oprogramowanie UEFI przez ACera. Laptop miał
wsparcie tylko dla W10. W7 olali.