Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak przetestować procesor?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak przetestować procesor?
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 7 Oct 2015 22:24:33 +0200
Użytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl> napisał w
40q51bd5m5mqjjhqc766ed9psbps435e71@4ax.com">news:40q51bd5m5mqjjhqc766ed9psbps435e71@4ax.com ...
:
: > (...)
: >Błąd polega na pomyleniu przypadków deklinacji,
: > i (zapewne) użyciu celownika, zamiast biernika.
: >A oto jak się odmienia w polszczyźnie "ja":
: >
: >M.       Kto? Co?                                                ja
: >D.        Kogo? Czego? (nie ma)                           mnie
: >C.        Komu? Czemu? (się przyglądam)             sobie / mi
:
: A był we wrześniu ten temat "u Miodka" i zeznawał On tak jak tutaj:
: http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/mnie-czy-mi-tobie-czy-ci;5375.html
:

Dzięki za wyjaśnienia! Czyli działa tu "reguła dodatkowa", łamiąca deklinacje.

Polska jenzyk, trudna jenzyk   ;)

A już poważniej to ujmując: podobno należy do piątki
najtrudniejszych j~ na świecie!

--
Jestem racjonalistą, i to na więcej, niż sto procent. Dlatego, gdy widzę ślady
kopyt, którym towarzyszy natrętny zapach siarki - wzywam fachowca: egzorcystę!