Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak przetestować procesor?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak przetestować procesor?
From: " \(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 2 Oct 2015 20:53:53 +0200
2 października 2015 18:59 Użytkownik "peter" <ToJestTo@nic.nie.wiem>
napisał w news:mumd5c$in1$1@node1.news.atman.pl ...
:
: (...)
:
:  Intel wymieniał te feralne procesory. Mnie też!!
:

Jak to? Ciebie??! Też byłeś... felerny?
No, to miałeś szczęście, że byłeś na gwarancji ;)

Nie obraź się Peter, ale miałem ostatnio styczność z kimś, kto bez przerwy
mówił "mnie" w miejscu, w którym powinno być "mi". No i mam taką... alergię.

Błąd polega na pomyleniu przypadków deklinacji,
 i (zapewne) użyciu celownika, zamiast biernika.
A oto jak się odmienia w polszczyźnie "ja":

M.       Kto? Co?                                                ja
D.        Kogo? Czego? (nie ma)                           mnie
C.        Komu? Czemu? (się przyglądam)             sobie / mi
B.        Kogo? Co? (widzę)                                 siebie / mnie
N.        (Z) kim? (Z) czym? (idę)                          ze sobą / ze mną
Ms.      0 kim? 0 czym? (mówię)                          o sobie / o mnie
W.       zwrot do kogoś lub czegoś                   - [brak]

Warto zwrócić uwagę na różnicę tego jak raz konkretnego słowa - dla którego
występują po dwie formy, obie prawidłowe, w zależności od tego, kto jest w
zdaniu "autorem": czy ja sam, czy obserwator "zewnętrzny"...

Na koniec: jeszcze raz podkreślę, że nie piszę w celu zrobienia Ci (Tobie ;)
przykrości, lecz "podaję pomocną dłoń". Błądzić jest rzeczą ludzką, ale nie
należy *trwać* w błędzie!

--

Lepiej powiedzieć o sto słów za mało,
niż o jedno zdanie - za dużo!