Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak przetestować procesor?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak przetestować procesor?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 2 Oct 2015 01:31:45 +0200
Dnia Thu, 1 Oct 2015 20:55:30 +0200, Irokez napisał(a):

> Mam na półce rocznego i5-4570 który ni z gruchy ni pietruchy wali
> błędami pamięci, po czym pogrzebiesz trochę przy kompie to działa przez
> tydzień dobrze i nagle masz bluescreeny... trzy tygodnie temu wsadziłem
> nowego i5-4670 i działa do dziś.
>
> Miałem też przypadek w laptopie używkę Core i3 wsadziłem, instalacja
> Windows 7 i w momencie ustawiania/inicjalizacji grafiki (pod koniec
> instalacji) bluescreen. Działa tylko 640x480.
> W Windows XP za to działał jak szatan na wszystkich możliwych
> rozdzielczościach.

Miałem swego czasu płytę Intela pod socket 1156 i wsadzony do niej Core i7
plus 16GB ram. Zero jakiegokolwiek podkręcania. Jedyny dostępny mi wtedy pod
ręką zasilacz to był 1200W potwór. Zapięte wszystko (grafika to stary Matrox
G450 na PCI), system z pendrive'a (linux live) coby sprawdzić, czy to
działa, potem próby instalacji Windows na leżącym też pod ręką SSD. Co ja
się wtedy naszarpałem, to moje… Co ciekawe - podpiąłem mu 450W zasiłkę -
problemy przeszły, jak ręką odjął.

Dalej mam dylemat, czy ta 1200W zasiłka trafiona, czy po prostu na tak
niskim obciążeniu głupiała. :)

[ Nie jestem mądrzejszy ani lepszy, mogę być inny.                         ]
[                                 (Piotr 'Orlinos' Kozłowski, pl.pregierz) ]