Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Date: Fri, 30 Jan 2015 20:21:58 +0100

Pisałem że sam
system (ten do którego się przyznałeś też) wykorzystuje
dostępną w danym momencie pamięć na swoje zadania dodatkowe
które określam jako przeszkadzajki. W momencie kiedy
uruchamiasz jakiś program system traci czas na zwolnienie
pamięci dla tego programy a niedoświadczony użytkownik
(jak ty) nie wie o tym i kombinuje jakby tu przyspieszyć
odczyt z dysku bo jego uważa za winowajcę przydługiego startu.
Jeśli system traci czas na operacje dyskowe (zakładam że ci chodzi o
swapowanie czyli zwolnienie pamięci z zapisem niepotrzebnego chwilowo
kawałka) to znaczy że należy je przyspieszyć. Czyli szybki dysk jest jak
najbardziej wskazany. Nie uważam się bynajmniej za autorytet ale twoje
zeznania są coraz bardziej mętne, doświadczony userze :)

Gdyby ta pamięć była wolna nie trzeba by było jej zawartości
zapisywać na dysk. Ale mam wrażenie że ty w dalszym ciągu nie
wiesz dlaczego tak się dzieje i rozważasz całość od dupy strony
czyli pd przyśpieszenia swapowania. :-)

Sprecyzujmy co postulujesz. IMO mówisz że kiedy uruchamiamy jakiś
program, system operacyjny przerzuca część zawartości RAM do swapu bez
względu na to jak dużo ma wolnego RAM-u.  Rzeczywiście, zarówno pod XP
jak i linuksem obserwuję że po jakimś czasie coś tam leży na swapie mimo
gigabajtów wolnego RAM-u i nigdzie jak dotąd nie znalazłem wyjaśnień
powodów takiej polityki zarządzania pamięcią OS-ów. Ale jakimś trafem ci
wychodzi że nie należy przyspieszać operacji dyskowych (np. drogą
zastosowania dysku SSD) tylko należy dokonać jakichś tajemniczych
czynności których może dokonać tylko wtajemniczony user :)
No dobra, nie zechciałbyś mi wyjaśnić cóż to nie jest od d.. strony
tylko od właściwej?

Używanie systemu który nie traci mocy procesora, czasu i
pamięci do zapychania tej pamięci niepotrzebnymi użytkownikowi
zadaniami. I w tym samym czasie raportowaniu że część tej pamięci
jest wolna kiedy w rzeczywistości wolna nie jest.

Do tego dodam że dyskusję z tobą rozpocząłem kiedy wykazałeś się
propozycją sprawdzenia ilości wolnego miejsca.

Pozdrawiam