Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 31 Jan 2015 10:31:40 +0100
Dnia Fri, 30 Jan 2015 23:57:31 +0100, RadoslawF napisał(a):

> Np. buforowanie programów które może będziesz chciał uruchomić.
Jakoś nie zauważyłem tego zjawiska na XP ani na Mincie, żeby OS
przewidywał jakiego programu użyję podczas sesji i co więcej, uruchamiał
go. Owszem, niektóre programy po pierwszym uruchomieniu i wyłączeniu
zostawiają jakąś swoją część w pamięci tak że następne w sesji
uruchomienie jest krótsze, ale to IMO cecha programu a nie OS-a.

> Tak. I nie sugeruje a twierdzę.
> Nie podają ilość wolnego a tylko ilość nie zajętą przez programy.
> A ta wolna nie jest wolna tylko zajęta przez system np. do
> buforowania dysku żeby szybciej wczytać program jeśli system
> zgadnie który będziesz chciał wczytać.
Gdyby podawanie ilości wolnego RAM-u było takie jak powiadasz, niewielki
byłby z tego pożytek. Dlatego odkładam tą rewelację ad acta do
sprawdzenia. Także pomysł z buforowaniem :)

No, ale nie zdradziłeś tajemnicy który to system nie buforuje i nie
kłamie i na który należy przejść zamiast kupować sobie dysk SSD? :)

--
Jacek