Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Date: Fri, 30 Jan 2015 11:12:14 +0100

jest zajęta przez często niepotrzebne systemowe
przeszkadzajki
Ta moja rada dotyczy tylko takich którzy umieją utrzymać swój system w
porządku :) Inni nie są warci uwagi.

To teraz pochwali się jakiego systemu używasz że nie wykorzystuje
on na swoje potrzeby wolnej pamięci ? Mam wrażenie że zaraz się
pośmiejemy.

Akurat teraz linuksa Mint i stąd pochodzą obserwacje
zajętości pamięci przy typowych trybach używania kompa. Ale IMO nie ma
istotnych różnic między linuksem a np. XP w tej dziedzinie. Niby
dlaczego taka Opera  czy jakis Office ma zajmowac więcej pamięci pod
innym systemem niż linuks?

Nie pisałem że ten sam program zajmuje więcej miejsca pod
innym systemem, pomimo że to nawet prawda. Pisałem że sam
system (ten do którego się przyznałeś też) wykorzystuje
dostępną w danym momencie pamięć na swoje zadania dodatkowe
które określam jako przeszkadzajki. W momencie kiedy
uruchamiasz jakiś program system traci czas na zwolnienie
pamięci dla tego programy a niedoświadczony użytkownik
(jak ty) nie wie o tym i kombinuje jakby tu przyspieszyć
odczyt z dysku bo jego uważa za winowajcę przydługiego startu.

Pozdrawiam