Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Fri, 30 Jan 2015 16:26:54 +0100
Dnia Fri, 30 Jan 2015 15:37:03 +0100, RadoslawF napisał(a):

> Niewielki ale jest i dlatego uznałem że to warte zaznaczenia.

> Gdyby ta pamięć była wolna nie trzeba by było jej zawartości
> zapisywać na dysk. Ale mam wrażenie że ty w dalszym ciągu nie
> wiesz dlaczego tak się dzieje i rozważasz całość od dupy strony
> czyli pd przyśpieszenia swapowania. :-)

Sprecyzujmy co postulujesz. IMO mówisz że kiedy uruchamiamy jakiś
program, system operacyjny przerzuca część zawartości RAM do swapu bez
względu na to jak dużo ma wolnego RAM-u.  Rzeczywiście, zarówno pod XP
jak i linuksem obserwuję że po jakimś czasie coś tam leży na swapie mimo
gigabajtów wolnego RAM-u i nigdzie jak dotąd nie znalazłem wyjaśnień
powodów takiej polityki zarządzania pamięcią OS-ów. Ale jakimś trafem ci
wychodzi że nie należy przyspieszać operacji dyskowych (np. drogą
zastosowania dysku SSD) tylko należy dokonać jakichś tajemniczych
czynności których może dokonać tylko wtajemniczony user :)
No dobra, nie zechciałbyś mi wyjaśnić cóż to nie jest od d.. strony
tylko od właściwej?
--
Jacek