Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 21 May 2013 12:21:35 +0200
Dnia 2013-05-21, o godz. 02:21:46
Iguan_007 Iguan_007 <iguan007@gmail.com> napisał(a):

> Oczywiscie, ze trzeba miec tego swiadomosc. Dlatego dysk z "tajnymi"
> danymi pewnie i tak zaniesiesz do (zaufanego) sasiada albo zakopiesz
> w ogrodku. Ale np. zdjecia, certyfikaty ukonczonych kursow czy kopie
> biletow w podrozy latwiej zbackupowac do chmury. I trzeba sobie
> powiedziec, ze tak naprawde to komputer przecietnego uzytkownika
> wcale nie musi byc trudniejszy do wlamania niz server firmy
> zajmujacej sie przechowywaniem danych. No i do sasiada tez moga sie
> wlamac ;)

Co to znaczy "łatwiej"? Mi zdecydowanie łatwiej to zrobić na swoje
własne urządzenia - niekoniecznie koputer. Bo mam nad nim kontrolę -
wiem gdzie i co tam lezy. Poza tym jeśli chodzi o zdjęcia czy
certyfikaty (nie mówiąc już o spisie połączeń, listach adresów i
numerów etc.) to wole jednak by to pozostało u mnie a nie latało po
sieci. Chociażby po to by nie personalizowano na tej podstawie spamu do
mnie kierowanego. Albo nie korzystano z moich prac - nawet tych
archiwalnych.

A kopie danych przechowuję jakieś 40 kilometrów od lokalizacji
podstawowej. W zaufanym miejscu i też dość dobrze zabezpieczone - na
tyle że łamanie tych zabezpieczeń raczej będzie kosztowało więcej niż
składowane tam dane. ;-) I też nie na PC.

Zdrówko