Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
From: Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl>
Date: Tue, 21 May 2013 14:37:03 +0200
Dnia 2013-05-21, o godz. 05:22:33
Iguan_007 Iguan_007 <iguan007@gmail.com> napisał(a):

> Moze na tym zakonczymy. Dla mnie obawy przed wyslaniem moich
> prywatnych danych na serwer to przesada bo wysylamy duzo wazniejsze
> dane, np. finansowe. I nie przemawia do mnie tlumaczenie jakie to

I co? Nie zabezpieczasz ich w żaden sposób? To że nikt z nich jeszcze
nie skorzystał ma stanowić argument że nie skorzysta w przyszłości? Ot
chociażby po to by na ich podstawie wytworzyć lewe dokumenty i wziąć
kredyt. A potem to Ty będziesz tłumaczył że nie jesteś słoniem czy inna
żyrafą. No ale taka jest niestety przeciętne podejście - jak nic sie
jeszcze nie stało to jestem bezpieczny.

> restrykcje obowiazuja np. w urzedach skarbowych. Do wazniejszych
> instytucji sie juz wlamywano. Historia ze pedofil wlamie sie na moje

Tym niemniej za włam odpowiada instytucja a nie Ty. W przypadku Twoich
prywatnych danych to Ty odpowiadasz. Apotem płacz bo ktoś wysłał bluzgi
Twojemu szefowi - i tłumaczysz się że to nie Ty.

> konto zeby ukrasc zdjecie mojego syna na rowerze jest dla mnie
> smieszna, sorry. Nie latwiej byloby mu otworzyc facebooka i sciagnac
> milony innych zdjec? Niech bedzie, jestes bardziej ostrozny.

Na pewno chcesz by np. zdjęcia z kąpieli Twojego małego dziecka krążyły
między nimi? Ja nie - i dbam o to.

> To uwierz. Od tego mam firmowy telefon czy laptopa w domu - a ich
> backup to tez problem IT, nie moj.

I na tym laptopie nie masz danych firmowych? To on nie jest w domu? Jak
Ci go ukradną to odpowie za to IT czy Ty?

> Mysle, ze lekko przesadzasz. Nie widze racjonalnego powodu dla
> ktorego Twoje zabezpieczenia mialby byc lepsze od zabezpieczen firm
> zajmujacymi sie tym profesjonalnie.

A czemu nie miałyby być? Bo nie lubię by moje dane krążyły bez mojego
nadzoru? W sumie to czemu zabezpieczać cokolwiek? Zamykasz drzwi do
domu na zamek jak wychodzisz? Włączasz system alarmowy w samochodzie?
Ukrywasz PIN do karty płatniczej? Pewnie to robisz. Po co? Przecież
nikt z tego jeszcze nie skorzystał więc nic się pewnie nie stanie jak
przestaniesz to robić. To takie same podejście jak do bezpieczeństwa
prywatnych danych. Wiele osób nie chce tego zrozumieć.

> Iguan007
> Sezon caly rok:
> http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
> --

Popraw delimiter. Przed, a nie za sygnaturką. ;-)

Zdrówko