Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 6 May 2013 12:59:58 +0200

"Iguan_007 Iguan_007" 36152ab0-e508-44d3-b06a-996649c5a0b6@googlegroups.com

: Nie bede sie sprzeczal ale napisalem -wiekszosc-. Chyba
: wiecej ludzi korzysta jednak w pracy  z klawiatury niz
: z ekranu dotykowego.

Są i inne urządzenia ,,wskazujące''.

: Ale w domowych zastosowaniach juz niekoniecznie.

W�a�nie domowe pisanie na grupy wymaga klawiatury. :)

: Zalezy ile piszesz na te grupy. Jak napisze
: posta na dzien to mi ta ekranowa nie przeszkadza.

: Przynajmniej dla mnie. O ile w pracy z tego normalnego
: komputera bede korzystal, o tyle do domowych zadan juz
: go nie potrzebuje i raczej nie korzystam (zbyt czesto).
: Poczytac ksiazke, sprawdzic bank, sprawdzic poczte
: w drodze do pracy, czy wpisac haslo w Google moge

Po co wpisywa�, skoro mo�na powiedzie�?

: Kwestia preferencji. Gadanie do komputera jakos mi srednio pasuje.

Jak z widelcem -- początkowo był nieużyteczny i niewygodny.
Nie mam nic przeciwko gadaniu do komputera, pod warunkiem,
że mnie rozumie. ;)

: bez uzycia wygodniejszej, tradycyjnej klawiatury.
: Bo liczy sie dla mnie to, ze mam urzadzenie wygodnie
: dostepne pod reka a nie to ze te kilka slow wpisze
: szybciej.

Ja piszďż˝ wolniej na klawiaturze tradycyjnej niďż˝ na dotykowej.

I r�ce (palce -- stawy) mniej bol�, gdy nie stukam, ale ci�gam. :)

: Rzecz gustu. Ja wole tradycyjna. Chocby z tego powodu,
: ze  nie musze na nia patrzyc bo czuje klawisze.

Jeśli pamiętasz rozkład klawiszy (a jest ten sam dla dotykowej
i tradycyjnej) także nie musisz patrzeć. Zamiast przesuwać
palcami i stukać, po prostu przesuwasz. Fakt, że pisanie
jednym palcem jest wolniejsze niż pisanie całymi rękami,
ale wtedy, gdy stukasz, a nie wtedy, gdy jedynie
przesuwasz palcem po klawiaturze.

Odpada ruch pionowy klawiszy i palców a cała klawiatura
jest znacznie mniejsza. Wprawdzie ciąga się jednym palcem,
więc dochodzi czas na przesuwanie, ale wychodzi szybciej.

Jedynie ,,nieprofesjonalnie"' wygląda.

Ale dla opornych są tablety zaopatrzone w klawiatury tradycyjne.

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'