Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 4 May 2013 02:24:01 +0200

"JDX" 51840d1e$0$1253$65785112@news.neostrada.pl

Bo te same problemy w wypadku PeCeta są tak proste,
że aż nieistotne a w wypadku smartfonu są niemal
niemożliwe do pokonania.

Ale przecież sam w tym wątku twierdziłeś, że do smartfona można
bezproblemowo podłączyć monitor czy też HDD. :-D

Do wyższych Androidów host USB jest osiągalny ponoć bezproblemowo.
Ja nie potrzebuję podłączania dysków. Ponadto od jakiegoś czasu są
dyski bezprzewodowe.

HDMI jest częstym interfejsem w tabletach.

Większym problemem dla mnie jest znalezienie potrzeby
podłączenia dużego ekranu czy HDD, niż samo podłączenie.

A jak podłączyć telewizor do netbooka?

Nie mam pojęcia. Nigdy nie miałem netbooka.

A jak PeCeta-blaszaka, który nie ma HDMI?
Można po WiFi -- ale to kosztuje więcej niż niejeden tablet.

Ludzie muszą  być głupcami, ;)

Hę? Ludzie są głupcami. W większości. :-D

I najważniejsze -- do smartfonów i tabletów można wkładać
karty pamięci, które obecnie mają pojemność dysków SSD. :)

Za to nie mają ani szybkości ani niezawodności dysków SSD.

Być może -- ja ani jednej nie uszkodziłem inaczej, niż mechanicznie.
Takoż z penflaszkami. Szybkość 100 MB/s jest osiągalna od lat. Nie
jest to tyle, ile dają SSD, ale czy to mało? :)

Nie wiem, jak mnie przekonasz do tego, że Ci nie starcza
miejsca na kilkudziesięciu gigabajtach. :)

Nie mam zamiaru przekonywać ponieważ dla mnie w sam raz wystarcza.
Może dlatego, że nie oglądam filmików. :-D

kartę możesz przenieść do ,,blaszaka'', o ile blaszak
ma odpowiednią dziurkę. :) Szybkości tych kart są większe
niż szybkości dysków 2.5 calowych, a jeśli chodzi o średnie
szybkości -- najszybsze karty są szybsze niż najszybsze dyski 2.5
calowe. :)

Szybsze niż 2.5 calowe dyski SSD?

Nie -- HDD 2.5 calowe.

I, co bardziej istotne, tak samo (lub
bardziej) odporne na zużycie? :-D

Jw.

Wiele problemów to problemy jedzenia masy kartofli -- jak
można tak dużo jeść kartofli?... Otóż większość z poruszanych
tu zagadnień (mały ekran, brak dysków mechanicznych, brak
klawiatury i myszki) to zalety, nie zaś wady.

It's not a bug. It's a feature. Hmmm.... Skąd my to znamy? :-D

Nie wiem, ale dla mnie to zalety -- urządzenie bez dotykowego
monitora jest już dla mnie ułomne :) a myszka czy pilot przy
telewizorze to koszmar!

w wypadku Windows 7/8) a dziesiątki megabajtów. Na klawiaturze dotykowej
łatwiej pisać (i szybciej, i wygodniej) niż na zwykłej -- właśnie przed

No, pisanie na klawiaturze gdzie klawisze mają wymiary ~7x11mm bez
żadnych odstępów (np. w moim fonie) to szczyt wygody i ergonomii. :-D

Już pisałem wielokrotnie -- nie trzeba celować, wystarczy pociągnąć
gdzieś niedaleko. ;) Producent poleca obrócenie smartfonu, tak aby
klawisze były większe -- uważam, że to obracanie nie jest potrzebne.

Nawet poprawianie tekstu (czasami może być potrzebne, choć raczej
ja nie miewam takiej potrzeby zbyt często) nie jest trudne. Takoż
wycinanie tekstu itp...

że gdzieś tę klawiaturę i mysz trzeba trzymać...

Ja tam trzymam na biurku, ale jak chcesz, to możesz trzymać na podłodze. :-D

Teraz wyjdź z tym tam, gdzie nie ma biurka -- choćby do samochodu, lasu,
sklepu...
Przelew internetowy? Fotokasa? Sprawdzenie salda? Prowadzenie notatek?
Nagrywanie
rozmowy? Filmowanie wreszcie? Gdziekolwiek jesteś -- prawie, bo nie wszędzie
jest
dostęp do netu. Smartfon jest mały, nie zabiera dużo miejsca, nie obciąża,
mieści
się w byle kieszeni lub... Pod pachą. :)

Jedynie boli szybki upływ energii.
GPS, włączony ekran, 3G lub WiFi -- to wszystko jest zabójcze dla watominut...

Zadaj sobie pytanie -- po co ci informacjo o położeniu, gdy siedzisz przy
biurku?
Teraz zagrzeb się w śniegu, jadąc po lesie -- i zadzwoń po pomoc...
Gdzie jesteś? -- gdzieś miedzy drzewami. ;)

Na pewno do obróbki graficznej lepsze są ekrany dotykowe, :)
niż myszki, pióra, touchpady i niepady.

No, szczególnie te pojemnościowe, słynące ze swojej precyzji. :-D

Są programy ukazujące tę precyzję -- włącza się je z klawiatury
telefonu za pomocą kodów #*.  Polecam sprawdzenie -- trudno uwierzyć,
ale trafność jest imponująca i trudno uwierzyć, że szeroki palec może
być odczytany z taką trafnością. :)

Smartfony robią bez trudu to, co dla ,,komputerów'' Gatesa było (i jest?)
niemożliwe.

Sprawdzenie możliwości samrtfonów czy tabletów niewiele kosztuje -- można
to potestować w małych sklepach i komisach, u operatorów, w ogromnych
galeriowych marketach i sklepikach mieszczących się w tych galeriach.
Bywa, że taki Samsung prowadzi edukację -- niemal łapiąc siła ,,chętnych''
uczniów...

-=-

Prawie zawsze jest tak -- wykonanie czegokolwiek na smatfonie
zabiera mniej czasu niż rozpoczęcie tej czynności na
(uruchomionym -- rzecz jasna) PeCecie. Zanim zaloguję
się przy pomocy PeCeta do banku, smartfonem już wykonam
przelew, zanim coś znajdę na jutubie pecetem, już to mogę
oglądać na smartfonie.

Smartfony i tablety z dziś na jutro nie wyprą PeCetów, ale kres PeCeta jest
widoczny wyraźnie.

Google niedawno wywaliło 60 tysięcy aplikacji z Google Play -- były
zbyt słabe. Codziennie można znaleźć tam takie cuda, o których
programiści Windowsa nawet nie marzą. :)

http://antyweb.pl/tylko-w-lutym-z-google-play-zniknelo-60-tys-aplikacji-poczatek-wielkich-porzadkow/

Windows (M$) nie bierze żadnej odpowiedzialności za oprogramowanie ,,obcych''.
;)

Instalacja? -- Jedynym problemem w moim smartfonie bywa mała ilość miejsca, bo
190 MB to raczej mało.
Kot pamięta PeCeta z takim dyskiem twardym? Ja -- nawet z mniejszym. Pamiętam
dyski twarde o pojemności
20 MB, ale do IBM PC XT oraz do IBM PC AT, z tym, że do tego ostatniego
zazwyczaj były dyski o pojemności
40 MB... 190 MB to dyski do PeCetów sprzed 20 lat. O multimediach można było
pomarzyć. Głośnik miał ,,robić''
za kartę źródło dźwięku i nawet byli zapaleńcy budujący na tym muzykę. Mam
przykładowo muzykę Beatlesów
generowaną samym głośnikiem PeCeta.

Natomiast z instalacja ,,programów for Windows'' bywa różnie. ;)
Zwłaszcza te ,,mocniejsze'' (od Adobe chociażby) mają trudności...

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'