Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 3 May 2013 20:31:02 +0200

"JDX" 51830f7d$0$1247$65785112@news.neostrada.pl

Na resztę nie chcę odpowiadać -- bo nie ma na co.

Ależ dlaczego???

Bo te same problemy w wypadku PeCeta są tak proste,
że aż nieistotne a w wypadku smartfonu są niemal
niemożliwe do pokonania.

Przecież do smartfona/tabletu tak łatwo jest podobno
podłączyć monitor czy też HDD. :-D

A jak podłączyć telewizor do netbooka?
Netbook nie ma HDMI, telewizor nie ma VGA...
Oczywiście można za pomocą WiFi a koszt
(w tym wypadku) nie jest istotny. ;)

-=-

Ludzie muszą  być głupcami, ;) skoro kupili w parę miesięcy
kilka miliardów ARMów. :) Na dodoatek spadła sprzedawalność
PeCetów -- w 2012 roku był rekordowy spadek, chyba
kilkunastoprocentowy...

-=-

I najważniejsze -- do smartfonów i tabletów można wkładać
karty pamięci, które obecnie mają pojemność dysków SSD. :)
Nie wiem, jak mnie przekonasz do tego, że Ci nie starcza
miejsca na kilkudziesięciu gigabajtach. :) Na dodatek tę
kartę możesz przenieść do ,,blaszaka'', o ile blaszak
ma odpowiednią dziurkę. :) Szybkości tych kart są większe
niż szybkości dysków 2.5 calowych, a jeśli chodzi o średnie
szybkości -- najszybsze karty są szybsze niż najszybsze dyski 2.5 calowe. :)

-=-

Nie padło najważniejsze pytanie:

-- Jak podłączyć do smartfonu dyskietkę 3.5 calową?

-=-

Wiele problemów to problemy jedzenia masy kartofli -- jak
można tak dużo jeść kartofli?... Otóż większość z poruszanych
tu zagadnień (mały ekran, brak dysków mechanicznych, brak
klawiatury i myszki) to zalety, nie zaś wady.

Smartfon ma mały ekran, ale trzymany jest znacznie bliżej niż monitor.
Dysków nie ma -- ale system nie zajmuje dziesiątków gigabajtów (jak
w wypadku Windows 7/8) a dziesiątki megabajtów. Na klawiaturze dotykowej
łatwiej pisać (i szybciej, i wygodniej) niż na zwykłej -- właśnie przed
chwilą udało się mi zaczepienie palcem o kant klawisza, choć używam
notebooka z jakże płaskimi klawiszami -- ale przy szybkim pisaniu
nawet ta wysokość jest problemem... Rzadko, ale zdarza się, że
takie zaczepienie skutkuje wyrwaniem klawisza. :) Spacja jest
dosłownie zszywana nitką -- dentystyczną. :) Zszywana i wzmacniana,
coby nie wyginała się. :)

Co do myszki -- po prostu ergonomiczne cudo niszczące
nadgarstek tak skutecznie, że można to porównać tylko
do złamań i unieruchamiania gipsem. Pomijam już fakt,
że gdzieś tę klawiaturę i mysz trzeba trzymać...

IMO klawiatura i mysz odgrywają rolę podobną do roli odgrywanej
przez papierosy palone tylko po to, aby zająć czymś ręce. Na
pewno do obróbki graficznej lepsze są ekrany dotykowe, :) niż
myszki, pióra, touchpady i niepady.

-=-

IMO blaszakoluby tak mocno pokochały pielęgnowanie problemów,
że nie myślą nawet o wykorzystywaniu komputera w roli taniego
niewolnika. Nic dziwnego, że zabranie problemów (luźnych gniazd,
tradycyjnych klawiatur i myszek, wielkich litrowo i gigabajtowo
dysków itd.) wywołuje szok!

--
  .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'