Re: WINDOWS95

Autor: /Lukasz /Zeligowski (c55670lz_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl)
Data: Thu 07 Mar 1996 - 16:02:15 MET

Cos sie dzieje! Panowie (i Panie jesli takowe czytaja) troche spokoju i
wywazenia. Poziom listy chyba spada w dol. Jak tak dalej bedzie to na
Kaczorach Donaldach i HUTNIKACH sie nie skonczy (krwi, krwi...).
Zamiast krzyczec X jest duren, a Y to debil, JA za to jestem Alfa&Omega,
to moze lepiej jakas RZECZOWA dyskusja.
Dlaczego uwazam, ze X,Y nie ma racji - na to pytanie trzeba odpowiedziec,
a nie wyzywac sie jak dzieci w przedszkolu - no chyba, ze tego w USA ucza
(albo w Banku tak trzeba).
Ja uwazam, ze Win95 to jest nakladka na system - dokladniej na DOS. Takie
Win3.1 z wbudowanym VfW, WinG, Win32s etc. OS/2 to jest system w pelni
tego slowa znaczeniu, ale nie jest on idealem. Zainstalowanie (a raczej
ujazmienie) wymaga troche wiedzy (czyzby komus jej zabraklo? - ja
przyznaje sie - mi jej brakowalo) i czasu. Duzo opcji, duzo mozliwosci.
Laik moze sie pogubic. Pogubilem sie i ja, choc za laika siebie nie
uwazam.
Dyskusja nt. czy Win95 jest dobry, czy zly jest malo istotna i chyba nie
o to chodzi. IMHO ( ;) ) problemem jest cos innego. Mianowicie co innego
Win95, a co innego reklamy, Bill Gates etc. Wydaje mi sie, ze Win95
nie zapewnia nawet 50% tego co mowia reklamy (np. stabilnosci).
Czesto ludzie mowia - ekstra, a nie wiedza dlaczego tak mowia!
Czekam na odpowiedz od fana (-ow) Win95 - dlaczego (konkretnie) Win95
jest ekstra.
Prosze tylko nie mowic, ze ma ladny interfejs - bo to wlasnie jest rzecz
gustu. Istotne sa inne sprawy np. szybkosc, dostepnosc oprogramowania,
dokumentacje, stabilnosc itp.
Co z tego, ze w Win95 nie musze ustawiac zadnych opcji, (wracajac do
watku trudnosci obslugi) skoro czasem (a nawet czesto) jest to potrzebne.
Prosze przyklad z zycia: mam gre pod DOS - SCREAMER i chce ja uruchomic.
Nie idzie. W Win95 - wiesza system totalnie. W OS/2 wogole nie daje sie
uruchomic (ale OS chodzi!). Grzebie w opcjach - w OS/2 jest przynajmniej
w czym pogrzebac - w koncu chodzi idealnie (wszystko - lacznie z karta
dzwiekowa i SVGA i wogole). W Win95 ... tu nic nie zrobie. A moze cos da
sie zrobic, ale ja o tym nie wiem...??

Ok. Troche zagmatwany list (pisalem go w trakcie laborki obslugujac FTP i
Netszkape), ale chyba wiecie o co mi chodzi. Wiecej konkretow, mniej emocji.
Przy okazji: jakie ustawienia powinny byc dla 3D studio rel. 4.0 i
AutoCad rel. 12. (w Warpie oczywiscie).
I czy mozna wlaczyc .AVI w sesji Windows?

Lukasz Zeligowski

PS. Czy ktos ma Just Add OS/2 Warp!!! Szukam tego a z USA ciagne od 50
min z rezultatem 300kB z 3.5MB !!! HELP!!! I moze ktos wie jak to dziala?

L.Z.