Re: WINDOWS95

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 15 Mar 1996 - 03:12:21 MET

On Thu, 14 Mar 1996 15:13:29 +0100 Michal Sobkowski wrote:

>Coz, ja dzieki Bogu, nie mam takiego problemu (mam 8MB). Ale Tomasz
>stwierdzil, ze uzywa Win95 dla 4MB i nie widze powodu, zeby mu nie
>wierzyc (choc rakieta to na pewno nie jest :) ). Co do OS/2, to nikt
>nie zaprzeczyl, ze na 4MB nie chodzi.
>Wynika z tego, ze OS/2 ma wieksze wymagania co do pamieci.

Ja swoje pierwsze ostrogi pod OS/2 zdobywalem na 386DX/40MHz + 4MB RAM
I byla to wersja 2.1 znacznie bardziej "zasobozerna" niz WARP. (to nie
windoze, zeby kazda nowa wersja powodowala pogorszenie performances).
Nie mowie zeby to byla rakieta, ale wiele rzeczy dalo sie zrobic.
Uwaga: sytuacja BARDZO sie poprawiala po dolozeniu 4 SIMM po 256kB.
Przejscie z 4 na 5MB dawalo wiekszego kopa (wzglednego) niz przejscie
z 5ciu na 8. (nietrudno to sobie zreszta wytlumaczyc).
Moj mlody kolega, ktorego namowilem na WARPa do dzis uzywa go na
486SX2/50MHz (podrasowanym do 66), na karcie ISA, wlasnie z 5MB.
I nie placze. Inna rzecz ze nie uzywa internetu. Po doinstalowaniu
TCPIP sytuacja jednak sie pogarsza.

W kazdym razie - powtorze raz jeszcze: lepszy 386DX/40 MHz z 16MB RAM
niz Pentium 100 z 8MB. Zarowno pod OS/2 jak i pod windoze. Do ogromnej
wiekszosci zastosowan. Dlaczego to powtarzam raz jeszcze? Bo wciaz
padaja pytania o najnowsze procesory, lub opisuje sie wybrane konfiguracje
w ktorych oczywiscie co najmniej pentium z conajmniej 133MHz, lecz wciaz
z 8MB. LUDZIE! Kupcie sobie taniusienki DX4/100 + nowoczesna plyte 486 PCI
a zaoszczedzone w ten sposob pieniadze przeznaczcie na pamiec. Nie
wyglupiajcie sie z AWE, bo tylko nielicznym jest potrzebny - kupcie sobie
SB Pro (bo z tym chodzi kazda gra i kazdy normalny program) a zaoszczedzone
pieniadze przeznaczcie na pamiec. Nie kombinujcie z CD 6x (w ogromnej
wiekszosci wypadkow spokojnie wystarczy nawet 2x), a zaoszczedzone
pieniadze przeznaczcie na pamiec. Nie wypytujcie o to czy dany HD ma o 1ms
mniejszy czas dostepu tylko o jego trwalosc i cene, a zaoszczedzone pieniadze przeznaczcie na pamiec. Zastanowcie sie czy naprawde musicie miec kolorowy
monitor - taki dobrej jakosci kosztuje naprawde sporo, a od kolorowego g...
znacznie lepszy jest zupelnie przecietny monochrom - obraz jak zyleta, nie
meczy oczu przy wielogodzinnej pracy. Zaoszczedzone pieniadze mozecie
przeznaczyc na pamiec. I nie zapraszajcie dziewczat na lody - kazcie je
sobie postawic. Macie przeciez powazne usprawiedliwienie - oszczedzacie na
pamiec.

;-)

Grego

P.S. Licze na choc jeden posting w ktorym swiezo upieczony posiadacz
komputera napisze: mam nowa maszyne. To tylko DX4, z monitorem mono,
SB Pro, CD 2x ale za to mam 32MB RAM i ... jestem szczesliwy. A kto do
mnie nie zajrzy - jest przekonany ze "pod maska" siedzi Alpha 200MHz
lub co najmniej Pentium Pro 166, bo chodzi mi to jak burza.
Pod WARPem oczywiscie.
Pod Linuxem tez.
Szkoda takiej pieknej maszyny na windoze.