Re: [WINNT] Windows i Linux

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows i Linux
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 12 Feb 2018 12:45:57 GMT
Witaj Trybun, 12 lut 2018 w
news:5a817d31$0$565$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Znajdę trochę czasu to spróbuję tej metody. Dzięki.

To zajmie parę minut.
Instalujesz Visual BCD Editor dla w10
https://www.boyans.net/DownloadVisualBCD.html
wersja wg strony 0.9.0.1
W jego katalogu jest DualBootRepair.exe, który ma opcję Boot Sector
Viewer. Jeśli nie ma to ściągnij nowszą wersję DualBootRepair
https://www.boyans.net/dbr3/dbr-1.3.0.0.zip
Włączasz Boot Sector Viewer wskazujesz partycję na której zainstalowłeś
gruba i zapisujesz jej bootsector jako plik .pbr np. w c:\linuch.pbr
W Visual BCD Editor klikasz prawym na drzewko Loaders i wybierasz New
BootSector(Linux/OSX Loader) i klikasz w nią. Po prawej stronie masz 3
pozycje do wypełnienia. Klikasz w pierwszą i wybierasz partycję C.
Klikasz w drugą i wpisujesz \linuch.pbr, czyli po prostu wskazujesz
gdzie zapisałeś linuksowy bootsector z grubem. Trzecia pozycja to po
prostu nazwa wyświetlana w menu wyboru OS na starcie. Zamykasz program.
Voila. Tak to zrozumiałem.
Nie wiem, czy to zadziała, ale na pewno nic nie skopiesz, bo tylko
dodajesz wpis do bcd. Nie ruszasz żadnych wpisów i konfiguracji
windowsów. Jeśli nie zadziała to zwyczajnie usuwasz stworzoną wcześniej
pozycję. Sam to w przyszłości wypróbuję, ale teraz nie mam miejsca na
kolejną partycję.
Pytanie, czy ten grub się zainstalował.