Re: [WINNT] Windows i Linux

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows i Linux
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 11 Feb 2018 18:46:51 GMT
Witaj Trybun, 11 lut 2018 w
news:5a80891f$0$589$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Zawsze tak robię, wcześniej 98+XP+Aurox, teraz XP+10+Opensuse. I w
> takiej właśnie kolejności instalacja przy ustawianiu partycji za
> pomocą instalatorów w.w. systemów. Drugi Windows zawsze się będzie
> instalował na partycji rozszerzonej, takoż i Linuks. O jakim
> "kiepskim postawieniu" mowa?

Zawsze mi się wydawało, że stawianie win na rozszerzonej to
ostateczność.
> Nie, Windowsy instalują się na jednej partycji, do użytkownika
> należy tylko wybrać ich rozmiar. Katalog Boot z plikiem BCD jest w
> C/Windows, 10tki.

Dziwna lokalizacja - tak naprawdę te pliki rozruchowe mogą być na
partycji podstawowej z xp. Sprawdź TC lub opcją pokazywania plików
ukrytych, systemowych w exploratorze, jak chcesz.
> Co do reszty, to może być rozwiązanie, jednak jak widzę od groma z
> tym roboty. Tak że do skorzystania tylko wtedy gdy inne możliwe
> środki zawiodą.

Taki mam pomysł bez przeszukiwania netu. Jestem pewien, że da się to
zrobić w miarę elegancko. Poza tym, co innego ci zostało. Pisałeś, że
instalując liuxa wskazujesz wszystkie inne miejsca poza mbr dla gruba,
a potem linux nie bootuje. ZTCP to działa tak, że bios szuka programu
rozruchowego w mbr - no to zdnjduje tam windowsa, a nie znajduje
linuksa. Albo dopiszesz jakoś linuksa do windowsoweg bootmngr(czyli
pokażesz mu gdzie jest grub), albo musisz użyć innego bootmngr, np.
gruba do zarządzania wszystkim.