Re: [WINNT] Windows i Linux

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows i Linux
From: Trybun <cheilmx@jachu.ru>
Date: Mon, 12 Feb 2018 12:40:26 +0100
W dniu 2018-02-11 o 23:56, pueblo pisze:
Witaj pueblo, 11 lut 2018 w news:5a808f9b$0$577$65785112
@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

Taki mam pomysł bez przeszukiwania netu. Jestem pewien, że da się to
zrobić w miarę elegancko. Poza tym, co innego ci zostało. Pisałeś, że
instalując liuxa wskazujesz wszystkie inne miejsca poza mbr dla gruba,
a potem linux nie bootuje. ZTCP to działa tak, że bios szuka programu
rozruchowego w mbr - no to zdnjduje tam windowsa, a nie znajduje
linuksa. Albo dopiszesz jakoś linuksa do windowsoweg bootmngr(czyli
pokażesz mu gdzie jest grub), albo musisz użyć innego bootmngr, np.
gruba do zarządzania wszystkim.

A wszedłem sobie na stronę znanego mi programu i:
https://www.boyans.net/DualBootWindows7andLinuxOrUnix.html

Jeśli dobrze rozumiem, rzeczywiście można elegancko dopisać do bcd linuxa
- czyli wskazać windowsowemu bootmgr linuksowego bootloadera, czyli
gruba.

Znajdę trochę czasu to spróbuję tej metody. Dzięki.