Re: [WINNT] Windows i Linux

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows i Linux
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 11 Feb 2018 22:56:26 GMT
Witaj pueblo, 11 lut 2018 w news:5a808f9b$0$577$65785112
@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Taki mam pomysł bez przeszukiwania netu. Jestem pewien, że da się to
> zrobić w miarę elegancko. Poza tym, co innego ci zostało. Pisałeś, że
> instalując liuxa wskazujesz wszystkie inne miejsca poza mbr dla gruba,
> a potem linux nie bootuje. ZTCP to działa tak, że bios szuka programu
> rozruchowego w mbr - no to zdnjduje tam windowsa, a nie znajduje
> linuksa. Albo dopiszesz jakoś linuksa do windowsoweg bootmngr(czyli
> pokażesz mu gdzie jest grub), albo musisz użyć innego bootmngr, np.
> gruba do zarządzania wszystkim.

A wszedłem sobie na stronę znanego mi programu i:
https://www.boyans.net/DualBootWindows7andLinuxOrUnix.html

Jeśli dobrze rozumiem, rzeczywiście można elegancko dopisać do bcd linuxa
- czyli wskazać windowsowemu bootmgr linuksowego bootloadera, czyli
gruba.