Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 21 Sep 2015 12:47:30 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 21 Sep 2015 05:41:20 +0200
 doszła do mnie wiadomość <55ff7c51$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
 od Zośka <@>  :
>Do: Użytkownik "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
>Czekałam na Twój komentarz na temat wyników moich
>działań wykonanych zgodnie z Twoimi zaleceniami.
>W szczególności ciągle niepokoi mnie ta duża wartość
>ERR w Victorii.

ERR to sektory nieczytelne, przyczyna naszych kłopotów.
O ile pamiętam, było ich 369, Victoria domyślnie ich nie naprawia,
aby zmusić dysk do ich naprawy, Vistoria musi mieć ustawioną opcję
REMAP, już o tym pisałem.
Victoria znajdując taki sektor, zmusza dysk do prób odczytania
prawidłowej wartości i ewentualnego ponownego zapisu w tym samym
miejscu lub w sektorze z puli zapasowej(Bad Sector Remapping - akcja
naprawcza zależy od firmware dysku, więc nie powiem dokładnie w jaki
sposób w konkretnym dysku może to być zrealizowane).
Taka operacja może się zakończyć odczytaniem oryginalnych danych, ale
też i śmieci lub zer, to loteria.
Jeśli po skanie z wymuszeniem reallokacji partycja dalej nie będzie
widoczna, to będzie konieczne odzyskiwanie danych, biorąc pod uwagę
ilość tych sektorów można przypuszczać, że system plików nie będzie
zbytnio uszkodzony, pewnie da się to skorygować za pomocą
chkdsk(jednak pewne dane, nikt nie może wiedzieć jakie, zostaną
utracone)
W zasadzie nie ma sensu więcej się o tym rozpisywać, reszta w twoich
rękach.

--
Odkrycie, że nie jest się geniuszem,
 jest odkryciem godnym geniusza.