Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi zawartości partycji
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sun, 20 Sep 2015 00:27:22 +0200

Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości 4ldqva1mk2hc0i3nitpsmevrtga8p2v75l@4ax.com">news:4ldqva1mk2hc0i3nitpsmevrtga8p2v75l@4ax.com...
Odczyt SMART musi być, inaczej nie pojedziemy dalej, odczyt nic nie
zmieni na dysku ani go nie uszkodzi.
Interesują mnie parametry 05, C4 i C5, ale najlepiej podać wsztstkie
łącznie z info o dysku(typ, pojemność).
Z mistrzem się zgodziłem w sprawie backupu, ale moim zdaniem w tym
wypadku obejdzie się bez tego.

W rzeczy samej. Z opisu Zosi wynika, że nie ma tu skrajnego uszkodzenia, więc odczyt SMART niczego nie uszkodzi (w jednym dysku SMART padł mi przy jednym z odczytów i nie daje się niczym włączyć, dysk jest posypany, więc tylko do zabawy, choć udało mi się inaczej wziąć błędy w ryzy i nawet działa) Zastanawiałem się, w jaki sposób Zosia zaprezentować by miała wyniki, bo czasem sporo można wywnioskować z relacji między parametrami, a trochę głupio, by męczyła się przepisując... 05, ilość realokowanych sektorów, to mi w górę po mapowaniu poszła (bawię się właśnie uszkodzonym dyskiem kolegi), więc przed odzyskiem może tu być mało.
C4 = 196 nie mam,
C5 = 197 mam niezerowe, zabrakło puli. co śmieszniejsze, liczba ta powoli mi rośnie.

Mnie jeszcze ciekawi parametr C2 = 194, obejmujący temperaturę dysku, sprawdziłbym, czy nie przekroczyła, hmm różnie jest próg podawany... tak mniejwięcej 55 stopni. Praca powyżej to prawie pewne kłopoty, choć maksimum jakie miałem to 68 i jakoś wytrzymało. Powyżej progu lubią się sypać - prądy w półprzewodnikach wywołane temperaturą mogą spowodować problemy ze stabilnością elektroniki, włacznie z przekłamywaniem bitów. Porównałbym 04 i 0C = 12, czy różnica nie przekracza kilkunastu procent, wyższa może (nie musi!) oznaczać problem z mechaniką.

BB = 187 ilość zaraportowanych błędów (odczytu), jeśli 1-2, to powiedzmy ujdzie, choć powyżej zera powinno zwrócić uwagę i zainicjować odczyt całej powierzchni. Więcej na razie nie podpowiem, trochę mnie przymuliło (cóż, zdrówko kuleje), ale jeśli zobaczę wskazania, to pewnie wspólnie dojdziemy do jakichś wniosków, co dwie głowy to nie jedna :)

Ja tylko nad tym nieco ubolewam, że producenci dysków lubią traktować parametry SMART na luzie, niektórych nie ma, niektóre są absurdalnie wysokie (mam dysk, który czas pracy raportuje... w sekundach, co oczywiście dobrowadziło, ze z tego powodu SMART jest raportowany jako zły). Tylko ten jeden taki spotkałem, zdarzało się, że niektóre podają w minutach, zamiast, jak powinny, w godzinach. Najbardziej "lubię" dyski, które SMART raportują jako dobry, a posypane są do reszty... Ale, już bez cudzysłowu, lubię się takim dobierać do skóry :) Jak padną, to odciagam płytki, albo nawet wylutowuję elementy SMD :)

--
Telespamerzy:
814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048