Re: [WINNT] [ ot ] AIMP vs. winamp, vs. foo

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ ot ] AIMP vs. winamp, vs. foo
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 21 Oct 2013 22:56:25 +0200

Użytkownik "GAD Zombie" <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> napisał w wiadomości news:l432uk$r0s$1@opal.futuro.pl...
Chyba kompletnie pomyliłeś kodeki z odtwarzaczami.
Kodek (a właściwie koder) faktycznie ma wpływ na jakość kompresowanego dźwięku.

(pochrzanię trochę i poupraszczam - trochę mi się rozmywa nazwanie)
Kodek - działa w obie strony. To obiekt (program, sprzęt, krasnoludki, itd), co z danych wejściowych robi obróbkę i zapisuje dane skompresowane, by ich zapisać/przesłać mniej, a w drugą stronę z tychże danych odtwarza pierwotny strumień, nadający się np. do odtworzenia przez słuchawki, czy obraz do pokazania na ekranie.

Ale mowa była o odtwarzaczach (winamp, foobar, aimp), które tylko dekompresują strumień i zamieniają go na dźwięk. A tu już nie ma takiego pola manewru poza tym, co opisałem. I przy domyślnych ustawieniach, na

Każdy strumień danych, aby być przetworzonym na inny, musi podlec działaniu odpowiednich algorytmów. Odtwarzacz bez kodeka, czy samego dekodera, jak i tenże bez odtwarzacza, mogą sobie w nosie pogmerać. Dekoder może być wbudowany w odtwarzacz, czy indywidualnie dołączony a la biblioteka. Ale sam nic nie zrobi. Napisze conajwyżej "stream not recognized", albo coś innego i pożegna się. Ja nigdy nie posunę się do utożsamienia pojęcia kodek (koder - dekoder) i odtwarzacz.

których jedzie pewnie 90% użytkowników, różnic praktycznie nie ma.

Są i przy domyślnych. Prawdą jest jednak to, że są to minimalne różnice, ale są. Ja zaś nie odczuwam potrzeby cudowania z parametrami, bo nikły tego sens; program ma postawione przeze mnie zadanie po prostu - zrobić dobrze.

Tyle na razie, nie dolewam, dziś taki jakoś skołowany jestem, zdrówko przykucnęło (ale nic takiego złego się nie dzieje), za parę dni będzie dobrze. Tak więc wstrzymam się na pewien czas z dopisywaniem do wątku.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.