Re: [WINNT] [ ot ] AIMP vs. winamp, vs. foo

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ ot ] AIMP vs. winamp, vs. foo
From: GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl>
Date: Mon, 21 Oct 2013 13:31:32 +0200
W dniu 2013-10-21 13:02, ACMM-033 pisze:
wyszukiwania plików docenia się, gdy ich liczba zaczyna liczyć się w
tysiącach.

Moją receptą na to jest od razu "klasyfikowanie" posiadanych utworów do
odpowiednich katalogów, oraz zadbanie, aby miały prawidową nazwę, od
ogółu, do szczegółu (czyli artysta - tytuł.mp3, nie tytuł - artysta.mp3
na ten przykład). Miałem bazę ponad 6 tysięcy plików, niestety, dysk
padł i baza poszła się... wiadomo... co do sztuki... Chcąc dowolny utwór
raz dwa właziłem w odpowiedni katalog, co szło mi szybciej, niż z
zapuszczonej wyszukiwarki. Chyba, że chodzi o coś jeszcze... ale takich
potrzeb jeszcze nie miałem, choć nie mówię, że to niepotrzebne.

Moja baza jest sporo większa od tego, co piszesz, ale także mam ją uporządkowaną począwszy od gatunku muzyki. Nie zmienia to faktu, że przegrzebywanie drzewa katalogów jest dość trudne, gdy rozwiniesz gałąź i wylatuje z niej kilkaset elementów. W tym momencie idealny wręcz jest filtr dostępny pod drzewem, gdzie tylko wpisuje się fragment nazwy, a drzewko natychmiast przefiltrowuje się do wpisanej frazy. I działa to błyskawicznie. Za to właśnie go chwalę. A wszystko dzięki temu, że FB sprytnie sobie indeksuje katalog z plikami i wrzuca to do bazy SQLite. Potem przeszukuje tylko bazę, a to już zupełnie inna sprawa niż grzebanie w plikach.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/