Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 15 Nov 2023 20:52:26 +0100
Dnia Tue, 14 Nov 2023 11:55:38 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

>  > lub laserowe sa nie mechaniczne jesli do tego pijesz.
>
> Spokojnie -- jam abstynent. ;) Wg mnie każda jest
> mechaniczna -- z wyjątkiem ekranowych itp., dlatego zapytałem...

>  > Pogugluj w temacie cherry mx blue  albo geil mx blue.
>
> Wg mnie mikrostykowe są rzadkością -- niemal ich nie ma.
> Może jednak nie mam racji. Membranowe włączniki są trwałe
> w zestawieniu z mikrowłącznikami -- i tanie!!!
>
> Wg mnie stabilna klawiatura może opierać się o kontaktrony
> itp. (magneto-optyczne) rozwiązania, ale nie o mikrowłączniki.

> Wg mnie -- zdecydowana większość.

Przejrzyj na oczy.

Ole-ole:
mechakiczne: 274 modele
membranowe: 113 modeli
inne: kilkanaście

MediaExpoert:
mechaniczne: 528
membranowe: 271

Dalej nie patrzę, szkoda czasu.

> Niestety wg mnie mikrostykowa wytrzymuje mniej uderzeń/włączeń niż
> membranowa itp...

Skąd takie założenie?

Nawet mikroswitche (elektryczne i elektroniczne) rodem z PRL działają
skutecznie do tej pory.
Natomiast klawiatury "mechaniczne" są ok. 10 razy wytrzymalsze od
membranowych.
Pierwszy-lepszy opis:
https://www.test-gear.pl/dobor-klawiatury/

Klawiatur kontaktronowych i podobnych już się nie stosuje.
Ich zaletą była (jest) praktyczna niezniszczalność.
Bywają transoptorowe itp - elektrycznie też prawie wieczne. Ale
mechanicznie do dupy, jak większość tworzyw sztucznych teraz.

--
Pozdrawiam.

Adam