Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 16 Nov 2023 00:38:42 GMT
On 2023-11-15, ptoki (ptoki) <sczygiel@gmail.com> wrote:

> Az poklikalem. No nie. klikalem dobre 10 minut filtrujac klawiry do 100pln
> (jak nasz OP tu celowal ) i po odrzuceniu smieci takich jak mini klawiry na
> BT i jakies smiecie znalazlem literalnie jedna ktora nie byla jakims totalnym
> wynalazkiem i miala przezroczyste klawisze.
> Sortowalem po cenie w dziale komputery i akcesoria.
>
> Na allegro (tu kategoryzacja jest fhui lepsza) w zakresie 50-75pln widze ze
> jest pi* oko 50/50
>
> Te co sa podswietlane w polowie nie maja przezroczystych klawiszy
> [...]

Uwaga jest taka, że rozmawiamy o tym co oznacza standardowo dana nazwa
"podświetlana klawiatura", nie co da się kupić za taką cenę. Jak
ograniczysz do 1 zł to pewnie nic nie znajdziesz, co przeciez nie będzie
oznaczało, że takie klawiatury nie istnieją.

To wszystko jest w kontekscie wprowadzania w błąd (zamierzonego bądź
nie) przez sprzedawce. Ponownie, większość osób tu piszących siedzi w
częściach i akcesoriach do komputerów. Nie każdy siedzi. Nie każdy wie,
że za 50zł trudniej nabyć standardową, podświetlaną klawiaturę. Nie jest
to wiedza oczywista bo funkcjonalność związana z podświetlaniem klawiszy
nie jest w żaden sposób do oszacowania cenowo przez laika. Co innego
jakby to była według sprzedawcy "klawiatura ze złota" z ceną 50zł.

Nb. jeszcze 5-10 lat temu, takich klawiatur było mało i miały ceny
często wyrąbane w kosmos. Od paru ostatnich lat, takich modeli jest
więcej a ceny dużo przystępniejsze. To też się dokłada do zamieszania.

Nieszczęscie polega na tym, ze jak się takie klawiatury zaczęły pojawiac
to zaczeto stosować nazwę backlit keyboard (podświetlana klawiatura), bo
pewnie nikomu wtedy nie przyszło do głowy, że mozna chciec mieć świecacą
klawiaturę bez podświetlenia klawiszy. A wystarczyło uzyć nazwy backlit
keys (podświetlane klawisze). W tej chwili to chyba tylko Logitech używa
takiego okreslenia, ale robi to zdaje się od niedawna. Zdaje się
zauwazyli problem.

--
Marcin