Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Tue, 14 Nov 2023 10:39:43 -0800 (PST)
On Tuesday, November 14, 2023 at 4:56:11 a.m. UTC-6, Eneuel Leszek Ciszewski
wrote:

> Spokojnie -- jam abstynent. ;) Wg mnie każda jest
> mechaniczna -- z wyjątkiem ekranowych itp., dlatego zapytałem...
> Wg mnie mikrostykowe są rzadkością -- niemal ich nie ma.
> Może jednak nie mam racji. Membranowe włączniki są trwałe
> w zestawieniu z mikrowłącznikami -- i tanie!!!

Pogugluj. One wcale rzadkie nie sa.

> Wg mnie stabilna klawiatura może opierać się o kontaktrony
> itp. (magneto-optyczne) rozwiązania, ale nie o mikrowłączniki.
> Wg mnie -- zdecydowana większość.

> Niestety wg mnie mikrostykowa wytrzymuje mniej uderzeń/włączeń niż
> membranowa itp...

To zalezy. Nigdy nie uwazalem ze mikrostykowa jest trwalsza.
Ale istnieje nieco inna korelacja.
Membranowa bylekto zrobi i jak moze przyciac na koszcie 2pln to to zrobi bo to
rzutuje na jego zysk mocniej niz 2pln przy drozszej klawiaturze.
Wiec przy tanich latwiej o niedorobki bo producent zaklada ze male
niedogodnosci beda do przelkniecia a jak klawira starczy na 3 lata to klient
nie zauwazy ze inna starczyla by na 5.

Generalnie samych membranowych jest pare rodzajow i istnieje pewna rozpietosc
jakosciowa.

Moim zdaniem najwazniejsze aby klawiatura jaka by nie byla byla wygodna i
dzialala pod reka tak aby uzytkownik jej wogole nie zauwazal.
A to czy jest tania czy droga, na mikrostykach, zlotych czy membranie gumowej
jest drugorzedne.

Dlatego klawiatury kupuje zawsze lokalnie i macam dokladnie zanim kupie.
Szczegolnie jak jest droga.
Jak tania to kupie, potestuje i jak nie pasuje to idzie do uzycia gdzies gdzie
nie korzystam duzo. A na glowny komputer kupuje kolejna.

Ale mam te moja i jest ok wiec na razie mam spokoj.