Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida.Console>
Date: Tue, 14 Nov 2023 11:55:38 +0100
W dniu 13 lis 2023 o 21:57, ptoki (ptoki) pisze:

zazwyczaj nie sa mechaniczne

Więc jakie są?

W nomenklaturze kawirowej sa rowniez membranowe.

W praktyce chyba tylko jakies piezoelektryczne
> lub laserowe sa nie mechaniczne jesli do tego pijesz.

Spokojnie -- jam abstynent. ;) Wg mnie każda jest
mechaniczna -- z wyjątkiem ekranowych itp., dlatego zapytałem...

W terminologii klawiaturowej mechaniczna to taka co ma mikrostyki.
> Pogugluj w temacie cherry mx blue  albo geil mx blue.

Wg mnie mikrostykowe są rzadkością -- niemal ich nie ma.
Może jednak nie mam racji. Membranowe włączniki są trwałe
w zestawieniu z mikrowłącznikami -- i tanie!!!

Wg mnie stabilna klawiatura może opierać się o kontaktrony
itp. (magneto-optyczne) rozwiązania, ale nie o mikrowłączniki.

Wiekszosc tanich i srednio tanich klawiatur to dzis membranowe.

Wg mnie -- zdecydowana większość.

Czasem kopulkowe tak jak w starszych kalkulatorach a czasem gumowe tak jak w nowszych lub w pilotach.
Oczywiscie wierzch klawisza nie jest gumowy.

Duzo taniej jest zrobic literalnie dwie lub trzy plachty plastiku ze sciezkami plus jakies gumowe klawisze lub nawet plytke pcb z sciezkami i kopulki naklejone na kawalek plastiku niz pierdolic sie z 110 stykami ktore trzeba najpierw zrobic (tam jest pare blaszek, sprezynujacych, plasticzek ktory je styka i obudowa) a potem przylutowac. Roznica w cenie ejst wtedy taka ze byle membranowa jest za 50pln a tania mikrostykowa jest za 250.

Niestety wg mnie mikrostykowa wytrzymuje mniej uderzeń/włączeń niż membranowa itp...

--