Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 26 May 2020 14:20:47 +0200
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ecc13df$1$517$65785112@news.neostrada.pl...
"Grzegorz Kurczyk" 5ecbcf6d$0$510$65785112@news.neostrada.pl
Nie sądzę, żeby moja pani rozpoznawała więcej barw ode mnie.
Jak mi pokazuje dwa buty o minimalnie różnym odcieniu zieleni,
to wyraźnie widzę różnicę barw, tylko po prostu guzik mnie
obchodzi jak te odcienie się nazywają. Oba są zielone tylko
jeden ma 560nm a drugi 569nm :-)

Gdyby kobiety naprawdę rozpoznawały 5 składowych -- widziałyby
świat zupełnie inaczej niż mężczyźni. Różnica w postrzeganiu
pomiędzy kobietą i mężczyzną byłaby ~taka, jaka jest pomiędzy
zdrowym i daltonistą.

Kto wie - moze i widza inaczej tylko jak maja to nam wytlumaczyc ?
Szczegolnie, ze odpowiedz bedzie "ty glupia/slepa jestes" :-)

Gdyby roznice miedzy takimi dwoma receptorami R byly male,
to moze nawet mozg/nerw by to przetworzyl na podobne kolory, wiec nie byloby takiego bardzo roznego postrzegania.

Moja nauczycielka od fizyki wspominala studenckie laboratoria, gdzie do kolorymetrii trzeba bylo mezczyzny. Kolorymetria polegala na tym, aby dwa pola sprowadzic do takiego samego koloru, a kolor sie zmienial np w zaleznosci od stezenia substancji.

Bo one kreca, kreca, i kolory nigdy nie chca sie pokryc.
Wolaja kolege, on kreci i mowi - teraz jest dobrze.
One patrza ... no jak takie same, to sa inne kolory.
Ale wynik z galki wychodzi taki, jaki powinien wyjsc, w granicach bledu.

Dlaczego B nie ewoluuje w ogóle a:
Monitory RGB (itp. itd. -- CMY/CMYK i wszelkie inne) opierają się o 3 składowe.
Są produkowane tylko z myślą o mężczyznach?

A nie ? Tylko z rzadka taki sprzet wybiera kobieta :-)

To akurat chyba sprawa tego, ze dosc dawno temu wydzielilismy trzy "kolory podstawowe", ktore tak naprawde nawet dla meskiego oka nie sa podstawowe, ale w miare wystarczaja.
I nie ma sensu komplikowac i wprowadzac nastepnych kolorow.

Choc cos mi chodzi po glowie, ze jedna firma probowala dolozyc czwarty, i bynajmniej nie chodzilo o CMYK.

J.