Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 25 May 2020 20:51:42 +0200

"Grzegorz Kurczyk" 5ecbcf6d$0$510$65785112@news.neostrada.pl

Nie sądzę, żeby moja pani rozpoznawała więcej barw ode mnie.
Jak mi pokazuje dwa buty o minimalnie różnym odcieniu zieleni,
to wyraźnie widzę różnicę barw, tylko po prostu guzik mnie
obchodzi jak te odcienie się nazywają. Oba są zielone tylko
jeden ma 560nm a drugi 569nm :-)

Gdyby kobiety naprawdę rozpoznawały 5 składowych -- widziałyby
świat zupełnie inaczej niż mężczyźni. Różnica w postrzeganiu
pomiędzy kobietą i mężczyzną byłaby ~taka, jaka jest pomiędzy
zdrowym i daltonistą.

Dlaczego B nie ewoluuje w ogóle a:
 - pomiędzy poszczególnymi R są takie różnice, że dają dodatkowe informacje?
 - pomiędzy poszczególnymi G są takie różnice, że dają dodatkowe informacje?

R i G szaleją ewolucyjnie a B stoi w miejscu!?

Pytania raczej do PP, nie do Ciebie...

-=-

Wszelkie źródła mi znane mówią, że człowiek widzi
3 składowe -- te źródła uważają, że kobieta nie
jest człowiekiem? ;)

Monitory RGB (itp. itd. -- CMY/CMYK i wszelkie inne) opierają się o 3 składowe.
Są produkowane tylko z myślą o mężczyznach? Niby miewają więcej składowych, ale
nadal opierają się o 3 podstawowe składowe RGB i im komplementarne -- CMY.

--